Avatar billede troelsm Nybegynder
01. februar 2010 - 16:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows XP - no boot efter image to harddisk

Hej

jeg har lavet et image af en harddisk og lagt den ind på en helt ny harddisk (Sprit ny)

Men den vil ikke boot - ingen fejlmeddelelse - kun sort skærm

jeg har prøvet
Bootcfg
Fixboot
Fixmbr

repair af windows,
helt ny installation af windwos på en ny oprettet partition ,

alle desværre uden held - nogen gode forslag til hvad jeg overser / kan gøre
01. februar 2010 - 17:24 #1
... snakker vi samme HARDWARE som IMAGE er oprettet på ?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2010 - 17:55 #2
Ja som K_L skriver kan du ikke forvente at få et image fra en computer til at virke umiddelbart på en anden. Og hvis du skal udskifte din harddisk i din pc til en nyere, skal du klone installationen fra den gamle harddisk over til den nye. Det gøres med et harddisk manager program.
Avatar billede troelsm Nybegynder
01. februar 2010 - 21:04 #3
Det er samme hardware.
PS, jeg formoder det er en klon - formoder fordi jeg har ikke lavet image - men jeg ved at der er brugt et diskmanager program.

Men umiddelbart det som undre mig mest er at jeg har oprettet en ny partion (den nye disk er dobbelt så stor som den gamle) og installeret en ny Windwos Xp på denne og den kan stadigvæk ikke boot.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2010 - 21:59 #4
Jeg har Paragon Harddisk Manager 8 SE, som jeg bruger til at lave image filer hvis der går ged i det. Men den har nemlig en mulighed der hedder klon harddisk. Derfor må der være forskel på disse to værktøjer.
Har du været inde i bios, og valgt den som boot, eller har du sat den på det kabel den gamle sad på?
Avatar billede troelsm Nybegynder
01. februar 2010 - 22:03 #5
Hej
Det er en bærbar så ændringer i bios ændringer er ikke nødvendig og kabel er således det samme.

Troels
Avatar billede troelsm Nybegynder
06. februar 2010 - 15:08 #6
Hm