Avatar billede wincompro Nybegynder
01. februar 2010 - 11:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad for et programmerings sprog skal jeg starte med?

Hej jeg er 13 år gammel og har lidt erfaring i programmering. jeg kunne godt tænke mig at vide hvad for et programmerings sprog der ville være godt at starte med og nogle gode tuts.

tak
Avatar billede madand Nybegynder
01. februar 2010 - 12:00 #1
Det kommer også lidt an på hvad du vil lave.
Men de mest almidelige og dem du vil finde mest hjælp til er nok .NET herunder C#.NET eller VB.NET, PHP eller Java.
Avatar billede wincompro Nybegynder
01. februar 2010 - 12:03 #2
Tror du godt jeg kan starte med C#?
Avatar billede madand Nybegynder
01. februar 2010 - 12:09 #3
Du kan starte med det hele, men du skal være forberedt på at ligge en god del tid i det, for programmering lærer du kun ved at blive ved med at prøve.
Herinde findes der lidt film om hvordan du kan lave simple ting:
http://www.asp.net/get-started/
Så kan du selv vurdere om du syntes det er noget for dig :)

F.eks C# bliver brugt til windows applikationer, websider, spil udvikling (XNA) osv.
Så det er et godt sprog, for hvis du lærer det, kan du lave en hel del :)
Avatar billede madand Nybegynder
01. februar 2010 - 12:12 #4
Du kan gratis hente programmet Visual C# Express Edition og en MS Sql server express edition her: http://www.microsoft.com/express/Windows/

Eller hvis du vil lave hjemmesider så Visual Web Developer:
http://www.microsoft.com/express/Web/
Avatar billede wincompro Nybegynder
01. februar 2010 - 12:12 #5
Okay jeg tror jeg begynder at kigge lidt på C# :)
Avatar billede wincompro Nybegynder
01. februar 2010 - 12:17 #6
Tak for hjælpen
Avatar billede madand Nybegynder
02. februar 2010 - 09:10 #7
Det var så lidt