Avatar billede TLundThuen Nybegynder
31. januar 2010 - 09:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

sort kant ved anvendelse af HDMI

Hej,

jeg har lige købt en HP Envy 15 bærbar og en HP2509m full hd monitor. Når jeg tilslutter laptoppen til monitoren via HDMI er der en sort kant rundt om billedet. Isiderne er det ca. 3 cm og i top og bund er det ca 2 cm.

Der er ingen problemer hvis jeg bruger et VGA kabel og min gamle laptop (Min envy har ingen VGA udgang).

Jeg har prøvet at aktivere Video OverDrive. Det gjorde ingen forskel. Det hdmi kabel jeg anvender er et billigt et fra Harald Nyborg. Kan det være problemet?

/Thomas
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2010 - 09:12 #1
Nej det er ikke kablet der laver ballade. Ved ikke om du så testen i Basta, hvor det billigste var ligeså godt som det dyre?
Jeg tror det er HDMI porten på pc der ikke understøtter din skærmstørrelse, eller også skal den stilles ind til at passe til skærm. Har du forsøgt det i egenskaber for skærm?
Avatar billede TLundThuen Nybegynder
31. januar 2010 - 11:39 #2
Jeg har ikke set Basta men jeg har hørt flere omtale det så derfor valgte jeg også bare at købe et kabel til 39 kroner.

Du skriver at du tror hdmi porten ikke understøtter skærmstørrelsen. kan du komme lidt nærmere ind på hvad du mener - og hvad er det som jeg skal kigge efter inde under skærmindstillinger?
Avatar billede TLundThuen Nybegynder
31. januar 2010 - 11:49 #3
Jeg har fundet indstillingen. Det var en slidebar der hed hhv. underscan og overscan. Så nu er der ingen sorte kanter længere :)
smider du lige et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2010 - 13:00 #4
Det var godt du fik styr på det. Jeg ligger svar her.