Avatar billede weiland Nybegynder
30. januar 2010 - 12:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Anvende "live" med jquery-funktion

Med Jquery 1.4 er der kommet en ny "live"-funktion, som får en jquery-funktion til også at fungere på dynamisk indsatte elementer på siden - fx indsat med AJAX.

Læs om live på http://api.jquery.com/live/

Men hvordan anvender jeg live på fx nedenstående funktion? Det kan jeg simpelt hen ikke finde ud af!

$(document).ready(function() {

    $("#tree a").contextMenu({
    menu: 'myMenu'
    }, function(action, el, pos) {
        switch (action) {
        case "delete":
        {
        var msg = "Delete " + $(el).attr('id') + "?";
        confirm(msg);
        break;
        }
        case "paste":
        {
        var msg = "Paste " + $(el).attr('id') + "?";
        confirm(msg);
        break;
        }

    });
Avatar billede stigma Nybegynder
30. januar 2010 - 18:39 #1
Jeg går ud fra at contextMenu er et plugin du har hentet ikke? - Hvis det er det, skal du ind i selve plugin filen og tilføje live eventet, da du ikke har noget som du kan binde på den i det script der... :)

Men altså brugen af live er næsten det samme som click/hover etc..

$('#myButton').live('click', function() {
  $(this).hide();
});

Overstående ville virke på et element med id'et "myButton". Så derfor bliver du nødt til at gå ind i dit plugin og kigge efter steder hvor den binder et click event til dit element.

Mvh Jeppe
Avatar billede weiland Nybegynder
30. januar 2010 - 18:44 #2
Du har ret, det er et plugin, jeg har hentet.
Jeg prøver at kigge i pluginet!! Tak for rådet.
Avatar billede weiland Nybegynder
30. januar 2010 - 19:45 #3
Jeg brugte egentlig http://abeautifulsite.net/2008/09/jquery-context-menu-plugin/ til contextmenu-plugin... men kunne ikke finde ud af at udvide scriptet med "live".
Er i stedet gået over til http://www.trendskitchens.co.nz/jquery/contextmenu/... her erstattede jeg ".bind" med ".live" et par steder, og så virkede det :-)
Avatar billede stigma Nybegynder
30. januar 2010 - 21:37 #4
Okay :)