Avatar billede Schjelde Nybegynder
29. januar 2010 - 15:50 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Bedste bærbar til prisen!

Hejsa! (:

Jeg står her helt på bar bund. Jeg skal vælge en bærbar, som skal købes. Den skal egentlig ikke bruges til noget specielt, men den skal være god.

Jeg har 6500 kr, at gøre godt med. Jeg har selv fundet en dell, eller har rettere sagt fået den som forslag, men hvad siger i? - Og kan i finde en bedre til prisen?

- Most er den skal være højst 15 t. - ikke for tung. - Hurtig - God plads - Win7.
Avatar billede haverslev Novice
29. januar 2010 - 16:21 #2
Det er en meget fin DELL maskine, den har den nyeste processor som kører mellem 2,4Ghz og 2,93Ghz hvis behov.
Det er et rigtig god valg.

Skal du have en bærebar processor der klarer dette bedre, er det enten en med en Core i7-720 cpu 1,6Ghz / 2,8Ghz eller en Core i7-820 - den kører 1,73Ghz / 3,06Ghz.
Jo lavere den går ned i Ghz jo mindre varme udvikler den, samt at den bruger mindre strøm - altså den kører længere på batteriet. Men maskiner med Corei7 cpu er desværrer dyrere.

Et lidt billigere alternativ, dog med en mindre Corei3 cpu (2,13Ghz), men bedre grafikkort.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=714838
Avatar billede haverslev Novice
29. januar 2010 - 16:21 #3
Avatar billede haverslev Novice
29. januar 2010 - 18:50 #5
Det kommer helt an på, hvad den skal kunne bruges til!

DELL maskinen er meget stærk på Processor siden i forhold til de to andre, men tilgengæld har den det ringeste grafikkort af de tre maskiner.

Asus`en har en rigtig god cpu på 2,53Ghz, og har det næstbedste grafikkort af de tre maskiner.

HP`en har den ringeste cpu af de 3, og det bedste grafikkort

Men grafikkortet i hhv. Asus`en og HP`en er meget lig hinanden, dog med en lille overvægt til HD 4650 grafikkortet i HP`en - se benchmark

resten af hardwaren - så som Ram, harddisk, skærm osv. er stort set ens på alle 3.
Dell grafikkort: Radeon HD 4570
http://www.notebookcheck.net/AMD-ATI-Mobility-Radeon-HD-4570.13885.0.html
Asus grafikkort:GeForce GT 240M
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-240M.17654.0.html
HP grafikkort:Radeon HD 4650
http://www.notebookcheck.net/AMD-ATI-Mobility-Radeon-HD-4650.13883.0.html
Avatar billede Schjelde Nybegynder
29. januar 2010 - 19:06 #6
Hmm.. - Gjorde mig bare mere i tvivl..
Hvis du fik 6700 kr. - og skal have en lynhurtig bærbar med godt grafikkort, hvad ville du så tag? (du må gode finde en anden)
Avatar billede haverslev Novice
29. januar 2010 - 19:29 #7
Tingene hænger desværre ikke altid logisk sammen.
Nogle har gode CPu`er andre bedre grafikkort :-)

Jeg ville pt. vælge:
http://www.pricerunner.dk/pi/27-2555357/Baerbare/ASUS-N61VN-JX073V-Intel-Core-2-Duo-P8700-2.53GHz-4GB-500GB-TFT16-DVDRW-Win-7-Home-Premium-Produkt-Info

Eller f.eks vente en måneds tid og se på de(n) nye ASUS med Corei3 processor og et HD5470 grafikkort
Avatar billede haverslev Novice
29. januar 2010 - 19:31 #8
En hel anden mulighed var jo at spare nogle flere penge sammen og f.eks købe denne:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=99625&gruppe=PCnotevision
Avatar billede Schjelde Nybegynder
29. januar 2010 - 19:33 #9
Nej det fandme svært, når man ikke har forstand på det.. - Men tak fordi du gider hjælpe mig :)

- Er grafikkortet i den dell jeg henviste til, dårligt? - meget dårligere end de to andre ? - Eller er det okay?
Avatar billede Schjelde Nybegynder
29. januar 2010 - 19:35 #10
10000 får jeg ikke engang lov til at købe en bærbar for :/ - men altså har højst 6700.. - Den asus der - Har du andre i baghånanden?
Avatar billede Schjelde Nybegynder
29. januar 2010 - 20:01 #11
Og er det muligt at få noget med et så kraftig processer som i dell´ med et bedre grafikkort? (: - til under 6800
Avatar billede haverslev Novice
29. januar 2010 - 20:16 #12
Dell`en er en ganske fin maskine som tidligere skrevet, hvis ikke du skal/vil spille de bedste af de bedste spil der lige er fremme pt. - f.eks Call of Duty: Modern Warfare 2 i højeste opløsning - se under grafikkortet, der er også vist hvordan det klarer sig i spil.

Som du kan se her i grafikkort benchmark (sammenligning af grafikkort) - så er der en del forskel på, hvor gode de forskellige grafikkort er - jo nærmere de er nr. 1 jo bedre grafikkort.

F.eks er DELL grafikkortet nr. 96, Asus`ens er nr. 54 og HP`ens er nr. 47
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html
Avatar billede Schjelde Nybegynder
29. januar 2010 - 20:40 #13
Hmm.. - Skal jo heller ikke spille spil som call og duty.. - skal nok spille spil som football manager..
Avatar billede haverslev Novice
29. januar 2010 - 21:22 #14
Jeg ved jo ikke hvad du skal bruge den til, hvilke spil du spiller osv osv. - er jo ikke tankelæser :-)

Som jeg skrev i indlæg 5
Det kommer helt an på, hvad den skal kunne bruges til!
Men så kan den DELL godt klare dine behov.
Avatar billede Schjelde Nybegynder
29. januar 2010 - 21:57 #17
Du har garanteret forklaret det engang før, men vil du ikke please gøre det en gang til for prins knud? :)

- Jeg vil gerne vide forskellene på de to - altså fx. hvilken kan fx. bedst køre små spil - hvilken kan bedst køre gode billedprogrammer og film - osv osv osv. - Det er det sidste jeg ber dig. om.. :)
Avatar billede haverslev Novice
30. januar 2010 - 09:49 #18
De kan begge køre små spil, endda rimelig hardcore spil.
De kan begge kører billidebehandlingsprogrammer og film.

Så udfra de kriterier er der ingen forskel.

Men der er betydelig forskel i processor brugen og her er DELL maskinen lagt at foretrække.
Den kan for det første kører op og ned i ydelsen, den bliver ikke så varm, den bruger mindre strøm i batteri drifts mode og ikke mindst, så vil blæseren ikke køre på høj speed på grund af den ikke skal køle så meget.

De kører dog begge med speedstep - altså der er trinløs regulering på blæseren, så den kører op og ned i hastighed - alt efter behov.

Når vi snakker grafikkort, så kan de begge køre spil, køre billedeprogrammer, kører film osv.
Når vi snakker mere krævende spil, så er grafikkortet i HP`en at fortrække.

Men af de 2 maskiner og til det brug du nævner, så ville mit forslag være DELL`en, da du vil få mest glæde af dens processor
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2010 - 22:02 #19
Efter at have set kontant her til aften, er mit råd at holde dig helt og aldeles fra Dell
Avatar billede haverslev Novice
03. februar 2010 - 08:00 #20
samsonjens > langt fra enig, har handlet med Dell mange gange - aldrig problemer med service eller noget.
Eneste lille "mislyd" jeg har oplevet ved dem, er faktisk her i dec/januar da jeg skulle have en gratis update af vista til w7. den kom ikke og jeg skrev til dem at jeg pt. ikke har set hørt fra dem - og deres tracking modul ikke blev odateret, så man kunne se hvor orderen var henne af i verden. Wupti, de skrev tilbage en ½ dag efter, at jeg vil/skal modtage en ny idag (3/2)
Har tillige igennem tiden modtaget e-mails med div. undersøgelser fra dem, ang. deres service niveau osv.

Derimod har jeg haft problemer med ACER - de er godt nok nogle knoldspakere og vil hverken det ene eller det andet når der er probs..
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2010 - 19:01 #21
http://www.version2.dk/artikel/13746-pinligt-ringe-support-hos-dell-danmark-udstillet-paa-tv

Noget tyder på at andre har forskellige oplevelse med Dell en din