Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
28. januar 2010 - 22:15 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Passer grafikkortet?

hey!. Hvordan ser jeg om et grafikkort passer ind i min computer, med hensyn til bundkort, strømstyring osv.
jeg ville godt have nvidia GeForce GTX 260 vis det er muligt?

her er nogle oplysninger håber det er nok og i kan hjælpe

PC:
PC type ACPI x86-baseret pc
Operativ System Microsoft Windows Vista Home Premium
OS Service Pack [ TRIAL VERSION ]
Internet Explorer 8.0.6001.18882
DirectX DirectX 11.0
PC Navn ANDREAS-PC
Bruger Navn Andreas
Logon Domain [ TRIAL VERSION ]
Dato / Tid 2010-01-28 / 17:01

Motherboard:
CPU Type QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz (9 x 267)
Motherboard Navn MSI MS-7502 (Medion OEM)
Motherboard Chipset Intel Bearlake G33
System Hukommelse [ TRIAL VERSION ]
BIOS Type Award (12/26/07)
Kommunikations Port Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port Kommunikationsport (COM2)

Grafikkort:
Grafikkort NVIDIA GeForce 8600 GT (256 MB)
3D Acclerator nVIDIA GeForce 8600 GT
Skærm Samsung SyncMaster 193P/MagicSyncMaster CX910P (Analog) [19" LCD] (H9NY300016)

Multimedie:
Lydkort Realtek ALC888/1200 @ Intel 82801IB ICH9 - High Definition Audio Controller [A-2]

DMI:
DMI BIOS Producent Phoenix Technologies, LTD
DMI BIOS Version 6.00 PG
DMI System Producent MEDIONPC
DMI System Produkt MS-7502
DMI System Version OEM
DMI System Serienummer [ TRIAL VERSION ]
DMI System UUID [ TRIAL VERSION ]
DMI Motherboard Producent MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
DMI Motherboard Produkt MS-7502
DMI Motherboard Version Fab D
DMI Motherboard Serienummer [ TRIAL VERSION ]
DMI Chassis Producent OEM
DMI Chassis Version OEM
DMI Chassis Serienummer [ TRIAL VERSION ]
DMI Chassis Aktiv Etiket [ TRIAL VERSION ]
DMI Chassis Type Desktop Case
DMI Total / Frie Hukommelses Sokler 4 / 0

Er det nok informationer eller mangler jeg mere ? og hvor kan jeg så finde dem hende?

jeg køre vista nu, men har windows7 ultimate liggende til en dag hvor jeg har tid, vis det gør nogle forskel?
Avatar billede HBechJ Nybegynder
29. januar 2010 - 03:33 #1
Jo det kan sagtens lade sig gøre.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=694986 dette kort tager jeg lige udgangspunkt i. Hvis din Strømforsyning har PCI-e strøm kabler er det ingen problemer.

Har din strømforsyning ikke PCI-e strøm kabler, stik der passer her i http://techgage.com/reviews/xfx/gtx_260_black_edition/xfx_gtx_260_black_edition_03_thumb.jpg 2 stk. 6pin stk. skal du have omformer som f.eks. disse : http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=109891&language=mq

Det eneste det så kraver er du har 4 ekstra alm. strømstik (molex stik)

Har du ikke 4 ekstra kan du bruge sådan 2 http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=96176&language=mq så kan du nøjes med og bruge 2 ekstra strømsik.

Så kan lade sig gøre. har selv kørt med de forskellige omformer på min gamle strømforsyning med mit gamle 8800GTX.

Det du lige skal være opmærksom på er hvor stor din strømforsyning er? det står på siden af den hvor mange watt den er på?
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
29. januar 2010 - 13:09 #2
hvordan ser sådan et PCI-e strømkabel ud?
min strømforsyning er på 400 watt, det er ikke nok vel?
Avatar billede HBechJ Nybegynder
29. januar 2010 - 18:51 #3
to 6 benet stik der passer her i
http://techgage.com/reviews/xfx/gtx_260_black_edition/xfx_gtx_260_black_edition_03_thumb.jpg

Det er samme stil som det store 20/24 ben på bundjirtet bare kun med 6 ben.

det kan godt gå, men det er ikke for meget i hvertfald.
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
29. januar 2010 - 22:37 #4
okay ville du forslå at jeg købte en anden strømforsyning?
der er et med 6 ben og to af dem med fire så skal jeg bare have sådan en af dem her ikke http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=109891&language=mq ?
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
29. januar 2010 - 22:43 #5
Avatar billede Nereos Nybegynder
29. januar 2010 - 23:45 #6
Men jeg vil dog også sige at hvis du kun har 1 harddisk, i det setup du skriver der, så har du ikke brug for flere watt, - så går det lige.. :)

Jeg har 600 w modellen af den strømforsyning du linker til, den kører i hvert fald super dejligt og lydløst. Hvis du alligevel vælger at købe en større.

Husk dog lige på el regningen ;)
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
30. januar 2010 - 01:26 #7
okay tak men el regningen bekymre jeg mig ikke om det klare mor og far.
kan man acceptere mere end et svar?