Avatar billede Foroxi Nybegynder
28. januar 2010 - 21:10 Der er 10 kommentarer

BIOS Password

Hey folkens .

Jeg har en bærbar, og når jeg skal ind i BIOS er der adgangskode på, men jeg kan sku ikk huske den :(

Er der nogen måde at resette den på eller andre løsninger.

Please :D
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2010 - 21:34 #1
http://www.helgec.dk/password.html Læs helt forneden på siden
Avatar billede anders-j Nybegynder
28. januar 2010 - 21:56 #2
Åben dækslet bagpå og find bios batteriet..
Ved siden af sidder der en jumper, og den sidder på 2 ud af 3 pins, f.eks sådan her .-- ... mens computeren er slukket selvfølgelig tager du batteriet ud, og flytter jumperen så den sidder sådan her --. istedet for.

Sådan lader du det være i 30 sek.
Derefter sætter du jumperen tilbage så den sidder som til at starte med, og så sætter du batteriet i, starter op, og vupti, password er væk.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. januar 2010 - 07:31 #3
Alle bios opdateringer er også væk, så brug den helge linker til.
Avatar billede drenriza Nybegynder
29. januar 2010 - 08:34 #4
Hvad for en bærbar producent er det der har lavet din bærbar?
Avatar billede ksoren Nybegynder
29. januar 2010 - 20:44 #5
#3 jeg er ret sikker på, at bios forbliver uændret ved fjernelse af batteri.
Avatar billede anders-j Nybegynder
29. januar 2010 - 21:37 #6
Ikke når han skal fjerne password, og dermed fjerner jumperen, så ryger alt ´på default, men har han ikke haft opdateret bios kan det jo være bedøvende ligemeget.
Avatar billede ksoren Nybegynder
29. januar 2010 - 21:42 #7
Det eneste der bliver nulstillet er indholdet af CMOS. BIOS-chippen bliver ikke holdt i live ved hjælp at strøm, så den sker der intet med.
Avatar billede ksoren Nybegynder
29. januar 2010 - 21:47 #8
En anden ting. Nogle laptops er lavet således at passwordet ikke ligger gemt i cmos. I sådanne tilfælde skal der andre midler til.
Avatar billede Jensen DK Novice
30. januar 2010 - 06:40 #9
At man kan flytte jumperen er for at man kan vende tilbage til den gamle bios, hvis man har fået en uheldig opdatering, man kunne tro, at denne PC. har været opdateret i bios på et tidspunkt, da der er password på.
Avatar billede ksoren Nybegynder
30. januar 2010 - 09:49 #10
Normalt er disse jumpere til for at nulstille cmos. Det er ikke mange, slet ikke laptops, der har dual bios.