Avatar billede nyilinux Nybegynder
17. juli 2001 - 22:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

boot

jeg har haft linux på min maskine og har haft slette den partition den lå på (fra win2k), og nu har jeg ganstartet og nu kan jeg ikke komme ind i windows fordi at det boot program brugte lå på linux partition, kan jeg boote windows fra dos (start disk) eller skal jeg til at downloade et boot program?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. juli 2001 - 22:51 #1
uhmmm narj tro ikke du kan boote windows fra en startdisk, medmindre du lavet en dengang du installere windows...

men prøv at boote op i dos, med en bootdisk, og så gå ind i fdisk, og sæt (Mener det er active) til den partition, hvor windows 2000 ligger på
Avatar billede kedde16 Nybegynder
17. juli 2001 - 22:53 #2
Start forfra! Slet alt og instaler igen..!

Det er nok det nemmeste.
Avatar billede avlund Nybegynder
17. juli 2001 - 22:54 #3
http://www.bootdisk.com

Dér kan du hente en bootdisk.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. juli 2001 - 22:55 #4
kedde16, så mister han jo også lige alt det der var installere... æhh eller hun, hvem nu det er hehe...
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juli 2001 - 23:20 #5
Har du prøvet med Fdisk /mbr den skulle gerne fjerne lilo fra dit bootspor!
Avatar billede kedde16 Nybegynder
17. juli 2001 - 23:22 #6
hmm det er jo rigtigt nok hehe
Avatar billede nyilinux Nybegynder
17. juli 2001 - 23:29 #7
på bootdisk.com kan jeg ikke finde nogle til win2k kun nt workstation
Avatar billede nyilinux Nybegynder
17. juli 2001 - 23:30 #8
dalbjerg --> den partition win2k ligger på er aktiv, men min pc prøver at starte det boot program som ikke findes mere
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. juli 2001 - 23:30 #9
bare en så du kan starte op i msdos, så bare en windows 98, du kan vist nok ikke boote, en 2000 fra en bootdisk..
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juli 2001 - 23:38 #10
Du henter et lille program fra www.bootdisk.com og har en tom diskette parat. Når du har hentet den dobbeltklikker du filen du har hentet og følger anvisningerne.

Så sætter du pcen til at boote fra A: inde i bios og saver den, og efter et stykke tid skulle du gerne være i A:\\, der fra kører du programmet Fdisk /mbr C:
Kommandoen ødelægger ikke noget men fjerner lilo fra bootsporet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juli 2001 - 23:46 #11
Her kommer du direkte til bootsiden

http://www.drd.dyndns.org/index2.html
Avatar billede john.doe Nybegynder
18. juli 2001 - 00:01 #12
Boot fra din w2k cd-rom.

Kør en repair derfra, så genopretter den din bootsector.
Avatar billede meistro Nybegynder
18. juli 2001 - 00:32 #13
Du skal lave en <fdisk /mbr> for at slette lilo.

Hvis du har slettet en partion, skal du bruge en bootdisk  (alm win98 eller lignende).
Start dos op.
Ved kommandoprompten (A:\\) skriver du <C:> trykker enter.
Skriv så <edit boot.ini> enter
Det tal der står retter du til ET tal lavere.

Gem så filen igen
Nu burde du kunne starte normalt.

Dette er dog kun hvis du har slettet partionen, og ikke oprettet en ny.

Avatar billede meistro Nybegynder
18. juli 2001 - 22:58 #14
Tak for point