Avatar billede washington Nybegynder
28. januar 2010 - 14:27 Der er 5 kommentarer

Qnap TS 219

Jeg kan ikke få forbindelse med min server via mit DNS Hostname, men kun via IP-adressen.
Er der nogen, der har eller har haft lignende problemer?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. januar 2010 - 14:49 #1
Jeg har en 219p, jeg har givet fast ip. Har aldrig forsøgt at tilgå den via DNS navnet, da jeg ikke har en DNS service kørende. Jeg prøver lige om jeg kan tilgå den når jeg er hjemme.
Avatar billede washington Nybegynder
28. januar 2010 - 15:08 #2
Jeg oprettede et 'værtsnavn' via DynDNS, som skulle være i stand til at synkronisere/updatere min dynamiske IP med hostnavnet, men det kan være, at løsningen måske er en fast IP.
Avatar billede washington Nybegynder
28. januar 2010 - 16:02 #3
Jeg kan godt mærke, at det er lang tid siden jeg har været inde for at stille spørgsmål - nu er jeg tilsyneladende også begyndt selv af svare på dem, og det er jo helt ude i hampen. Ovennævnte skal ses som en yderligere kommentar.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
28. januar 2010 - 18:16 #4
hvor har du sat dyndns op, i nas eller router
Avatar billede washington Nybegynder
29. januar 2010 - 23:38 #5
Beklager, men jeg har været væk - arbejdet tager jo desværre en del af fritiden.
Den er sat op med hostnavn både i router og i nas! Der er ingen problemer med at få kontakt via ip-adressen, men da den er dynamisk ville det være rart bare at oprette et hostnavn og så lade DynDNS klare synkroniseringen (hostnavn og ip), men et eller andet har jeg glemt!