Avatar billede kardinalen Novice
28. januar 2010 - 12:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Stor skrift i Outlook 2007

Pludselig får jeg vist en gigantisk skrift når jeg vil svare på en mail eller lave en ny i Outlook 2007.
Det er kun på skærmen at den er stor, selve skriften er i sammen størrelse, som altid.
Når jeg modtager en mail er skriften ganske normal, men når jeg så vil besvare den, så er den gigantisk.
Jeg tror at jeg måske er kommet til at trykke en genvejs kombination, men hvilken ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. januar 2010 - 12:30 #1
Hej hvis det kun er skriftstørrelsen? så prøv at gå i funktioner- indstillinger- noteindstillinger ogse om den er sat til større end 10 der er normalt!
Avatar billede lx2ba Novice
28. januar 2010 - 12:38 #2
Du HAR vel været i: Funktioner > Indstillinger > Postformat > Brevpapi og Skrifttyper, hvor du kan indstille størrelse. Det er da muligvis noget andfet, som du har brug for, når det kun gælder skærmbilledet  ;<(
Avatar billede lx2ba Novice
28. januar 2010 - 12:39 #3
"andfet" - ikke andefedt ;<D men > andet!
Avatar billede kardinalen Novice
28. januar 2010 - 12:45 #4
Jeg har kigget under indstillinger og de er som de skal være.
Men det der er galt er ikke at skriftstørrelsen er stor, men at visningen er kæmpestor.
Skriftstørrelsen er 12, men visningen ligner noget der 30 eller mere.
Avatar billede kardinalen Novice
28. januar 2010 - 12:55 #5
Jeg glemte at nævne at selve adresse feltet er, som det skal være.
Det er "kun" selve meddelesen der er i en 3-400% visning.
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. januar 2010 - 01:32 #6
Det lyder som om, du har fået aktiveret noget i retning af magnifier, altså et forstørrelsesglas til hjælp for svagtsynede.
Led lidt i den retning, så tror jeg, at du finder løsningen.
Søg evt. efter "hjælp til handicappede" i Outlook.
/ptj_11
Avatar billede kardinalen Novice
29. januar 2010 - 18:41 #7
Jeg har søgt under handicap funktioner og jeg har søgt direkte på magnify/magnifier, men desværre uden held.
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. januar 2010 - 16:12 #8
Jeg har lige hjulpet en med et tilsvarende problem i Word. Her skyldtes problemet, at bruger havde skiftet visning fra "Normal" til "Udskriftslayout".

Ved skift i visning tilbage til "Normal" forsvandt problemet.
Jeg har søgt højt og lavt i Outlook 2007, men jeg kan ikke finde den tilsvarende funktion.
Dette er ment som en ledetråd til dig.
/ptj_11
Avatar billede kardinalen Novice
31. januar 2010 - 16:46 #9
Tak for ledetråden, men jeg tror desværre ikke at det hjælper noget.
Jeg er ved at få en mistanke om det kan skyldes noget hardware, for mine ikoner i værktøjslinjen "Hurtigstart" er også blevet større og uret nede i højre hjørne viser tiden og ugedag, det har den aldrig gjort før, så det hele virker lidt forhekset.
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. februar 2010 - 18:05 #10
Kan jeg få lov til at remote din maskine.
Hvis ja, så læg kontaktoplysninger i min mail, eller skype mig. Findes i min profil.
/ptj_11
Avatar billede kardinalen Novice
14. marts 2010 - 01:11 #11
Lukker
Avatar billede laudrup1977 Nybegynder
02. marts 2012 - 11:11 #12
Har samme problem - blot er min tekst blevet mindre.
Er der en løsning på problemet..?
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. marts 2012 - 17:48 #13
Vi har jo ikke hørt fra kardinalen hvad det endte med, så det vides ikke.
Er det kun i din Outlook, at du har problemet?
/ptj_11
Avatar billede laudrup1977 Nybegynder
02. marts 2012 - 23:36 #14
Jeg har fundet ud af problemet. Gætter på tråden startede pga samme "problem".
Jeg regnede med det var et spørgsmål om zoom - og ganske rigtigt. Da jeg er "miljøskadet" fra Mac, troede jeg genvejen var cmd+plustegnet, men fandt ud af genvejen i Windows er crtl+scroll på musen! På den måde zoomer man ind og ud..!
Avatar billede schjoelin Nybegynder
14. juni 2012 - 08:46 #15
jeg havde samme problem, og løsningen er at du går ind i den svarmail hvor skriften er for stor, og anvender genvejen til zoom i Windows: crtl+scroll (ned) på musen, indtil skriftstørrelsen i svarmail er identisk med skriftstørrelsen i mails du modtager med normal skriftstørrelse.