Avatar billede pbcomx Nybegynder
27. januar 2010 - 15:55 Der er 19 kommentarer

Internetet Går.?

Jeg fik mine nye Ram her igår efter at de gamle var gået i stykker. Da jeg så kommer tilbage til min computer igen efter at have kørt med samme harddisk på en anden computer, Går nettet hele tiden, Uden DNS Server. Køre på Kable (Ikke trådløst) Win7 64bit Ultimate. Et Nforce 790i Ultra Sli, Har vidst ikke rørt ved dens Bio's Version. Men tænke at det ikke var nødvendigt så længe dette problem ikke kom frem på den anden com, Med helt samme harddisk?
Avatar billede riversen Nybegynder
27. januar 2010 - 16:34 #1
hvad mener du med "Går nettet hele tiden, Uden DNS Server"?

Kan du pinge 193.162.159.194
kan du pinge ping.tdc.dk
kan du pinge default gateway (din router)
kan du pinge localhost
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2010 - 16:35 #2
du kunne prøve i kontrolpanel - løsningscenter - fejlfinding - betværk og internet.
det må bero på en prøve

du burde måske også skifte din dns med google der er noget hurtigere.

den bruger jeg selv
8.8.8.8
8.8.4.4
Avatar billede pbcomx Nybegynder
27. januar 2010 - 19:20 #3
Hvis jeg brur' mit Netkort til at komme på nettet virker det helt fint. Men når jeg brur' 790i Motherboard'et så disconnecter jeg fra nettet kun på den com.?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2010 - 20:57 #4
Øhhh.... du kan ikke gå på nettet via et bundkort alene...

Hvorfor bruger du så ikke bare netkortet?
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. januar 2010 - 23:50 #5
Hej ser eller læser jeg forkert du har kørt den samme HD på en anden maskine og så sat den i den du kører på nu? har du indlæst chipset driverne igen eller kører den bare videre uden?
Avatar billede pbcomx Nybegynder
28. januar 2010 - 09:16 #6
John_Stigers:
Kan jeg os godt, Men det er da træls at ha et Motherboard der ikke dur?

Poko1:
Ja, det er samme HDD. Og har geninstalled Nvidia's 15.51 Motherboard Driver.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2010 - 09:23 #7
hvilket virus program bruger du - ???
det kunne jo spærre
Avatar billede pbcomx Nybegynder
28. januar 2010 - 09:38 #8
Lige pt. Norton.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2010 - 20:05 #9
#6 at dit bundkort er defekt har du ikke nævnt noget om...??

Dvs. du har flyttet din harddisk fra pc1 til pc2, og så regnede du med at det hele bare vil køre problemfrit????
Avatar billede pbcomx Nybegynder
28. januar 2010 - 20:38 #10
Det gør det normalt ja.. Skal lige Geninstall nogle drivere og så køre det ellers fint? Men det med internettet er sket før
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2010 - 20:43 #11
Svar lige på det med pc1 og pc 2 tak.
Avatar billede pbcomx Nybegynder
28. januar 2010 - 21:05 #12
Hvordan ska jeg svare på det? Ja jeg skiftede Harddisk fra 1 til 2?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. januar 2010 - 21:43 #13
Avatar billede pbcomx Nybegynder
28. januar 2010 - 21:47 #14
Ved jeg. Men der kom ikke sva. Men hvis du læser hvad jeg skriver så er det uden DNS server denne gang.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2010 - 22:15 #15
Er maskinerne 100% ens?
Hvis ikke, så er det din fejl.
Man kan normalt ikke bare smide sin harddisk i en anden computer og så vil det bare køre derud af ..
Avatar billede pbcomx Nybegynder
28. januar 2010 - 22:21 #16
Det er sket før, Det med nettet. Det er ikke sket efter det Harddisk skift
Avatar billede pbcomx Nybegynder
04. juli 2010 - 10:07 #17
Tak for hjælpen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juli 2010 - 11:22 #18
Hvad var løsningen, og hvem skal ligge svar?
Avatar billede pbcomx Nybegynder
04. juli 2010 - 14:01 #19
Der var ingen løsning.
Men læg et svar... Du har da hjulpet