Avatar billede kennethstomp Nybegynder
27. januar 2010 - 15:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

domæne navn + readynas duo

hejsa..

har fået en nas boc i julegave af min kone, formålet var at vi skulle bruge den som server så min familie kunne logge på den udefra også hente billeder af vores 5 mrd gammel søn :)

den nas box jeg har er fra netgear og der er et link til den her :)
http://netgear.dk/Products/Storage/ReadyNASDuo/RND2150.aspx

for at min famile ikke skulle skrive ipadressen købte jeg et domæne navn hos http://www.dandomain.dk/ min problem er følgende

vil gerne ha at når jeg skriver mit domæne navn sås skal den gå videre til min nas box.. så den ken hente billederne af min søn og familie fester..  håber det er info nok :)

har vista64bit

PS husk jeg er en total kegle til computer så det skal være skrevet i pap og bøjet i neonrør :D
Avatar billede justrace Novice
27. januar 2010 - 16:34 #1
Når du har købt det hos dandomain er det nemmeste at bruge ders support som er i top.

Men, du skal ind i din router og sætte den til at viderestille port 80 til din NAS' IP. Det hedder "Portforwarding".

Dernæst skal dandomain sætte DNS for dit domænenavn op til at pege på din eksterne IP, altså den IP din router får fra din internetudbyder.

Hvis du så har sat den web-side op som der står om i brugsanvisningen til NAS'en, så skulle det køre.

Husk at DNS kan tage op til 12 timer før det virker, men du kan altid få nogen til at tjekke det, ved at bruge IP-adressen på routeren, i stedet for dit domænenavn.
Avatar billede kennethstomp Nybegynder
27. januar 2010 - 16:47 #2
dandomain har os været flinke til at hjælpe dog ikke med opsætningen af nasboxen da det jo ikke er deres område :)
Avatar billede kennethstomp Nybegynder
27. januar 2010 - 16:50 #3
men fandt ud af det tror jeg :)