Avatar billede kennith Nybegynder
17. juli 2001 - 21:05 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Boot disk til 2000 pro

Min ven skal have formateret og mangler en bootdisk til 2000pro så hankan komme ind i dosen. Men hvor laver man den. eller alternetivt hvordan gør han ellers for at få formateret den??

på forhånd tak
Kennith
Avatar billede netsrac Praktikant
17. juli 2001 - 21:07 #1
Avatar billede hotpop Novice
17. juli 2001 - 21:07 #2
x:\\bootdisk\\makeboot a:

(x r cdrom-drevet)
Avatar billede lunder Nybegynder
17. juli 2001 - 21:13 #3
indsæt windows 2000 cd\'en, der ligge ren mappe der hedder BOOT eller BOOT disk, der kan man oprette
Avatar billede zimon Nybegynder
17. juli 2001 - 21:15 #4
ville lige sige at der er altså ingen dos under w2k. hvis han skal formatere HD\'en så boot op på w2k bootdisk og så kommer der før eller siden et billede hvor man kan lave partisioner om.

ellers brug
partition magic.
Avatar billede hotpop Novice
17. juli 2001 - 21:18 #5
lunder> Det har jeg jo skrevet ;)
Avatar billede hotpop Novice
17. juli 2001 - 21:19 #6
Hvis ikke han kører NTFS kan han da bare boote på en win98 bootdisk.
bootdiskene til win2000 er 4 stk.
Avatar billede hotpop Novice
17. juli 2001 - 21:23 #7
Her er lidt hjælp til at få dem lavet:

C:\\WINDOWS>*I:*

I:\\>*cd bootdisk*

I:\\BOOTDISK>*makeboot a:*

****************************************************
Dette program opretter installationsdisketterne
til Microsoft Windows 2000.

For at oprette disse, skal du bruge 4 tomme,
formaterede, high-density disketter.

Indsæt en af de tomme disketter i drev a:.  Denne diskette
bliver Windows 2000 Startdiskette.

Tryk på en vilkårlig tast, når du er klar.

(det med * omkring er det du skal skrive, håber det er il at finde ud af :))
Avatar billede hotpop Novice
17. juli 2001 - 21:25 #8
Kom lige i tanker om: Hvorfor ikke bare boote på win2000 cd-rom? Der er ikke forskel i om man booter på diskette el. win2000 hvad angår brugerfladen + muligheder (den er nøjagtig ens)
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juli 2001 - 21:33 #9
hotpop> Jeg foretrækker at boote på cd-rom win2k, det er langt det hurtigste og nemmeste.
Avatar billede hotpop Novice
17. juli 2001 - 21:36 #10
retaxes> oz mig, men der er desværre nogen som ikke kan boote på cdrom.
Avatar billede zimon Nybegynder
17. juli 2001 - 21:40 #11
tja hvis man ikke kan boote på ens w2k cdrom ..
så tror jeg nok at ens windows 2000 \"når det er bleven installeret køre meget langsomt\" da det så må være en ældre PC.

men spørsmålet lyder jo kun at han vil have formateret sin harddisk på en eller anden mulighed
Avatar billede hotpop Novice
17. juli 2001 - 21:44 #12
zimon> det er jeg klar over, men man er jo nnødt til at dække alle svarområder når der ikke negang bliveroplyst om disken er fat el. ntfs, enig?
Avatar billede kennith Nybegynder
17. juli 2001 - 21:55 #13
Disken er ntfs jeg aner intet om NT kernen men den efterlyser fs filen da vi prøvede at boote fra en 95 boot diskdisk Som var det eneste han harliggende jeg er ikke hjemme i øjeblikket og han har pa udbyderskift ikke noget internet før i morgen så det skal kunne klares lokalt

Kennith
Avatar billede hotpop Novice
17. juli 2001 - 21:58 #14
kennith> ´Så brug min løsning: Fortsat svar fra hotpop
17/07 2001 21:23:02  Her er lidt hjælp til at få dem lavet:

C:\\WINDOWS>*I:*

I:\\>*cd bootdisk*

I:\\BOOTDISK>*makeboot a:*

****************************************************
Dette program opretter installationsdisketterne
til Microsoft Windows 2000.

For at oprette disse, skal du bruge 4 tomme,
formaterede, high-density disketter.

Indsæt en af de tomme disketter i drev a:.  Denne diskette
bliver Windows 2000 Startdiskette.

Tryk på en vilkårlig tast, når du er klar.

(det med * omkring er det du skal skrive, håber det er il at finde ud af :))
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juli 2001 - 22:03 #15
Hent en bootdisk på www.bootdisk.com eller boot på cd-rom med win2k, så kan man formatere Hardisken der fra!
Avatar billede hotpop Novice
17. juli 2001 - 22:03 #16
takker for points :)
Avatar billede kennith Nybegynder
17. juli 2001 - 22:04 #17
Tak for hjælpen til alle jeg har givet point til Hotpop da jeg mener hans/hendes svar er de mest brugbare og fyldest gørende.

Kennith

PS: Vil der være nogen problemer med at oprette en fat32 partition fra nt bootdisken??
Avatar billede hotpop Novice
17. juli 2001 - 22:12 #18
kennith> jeger en han :)
og nej, det skulle være ganske simpelt.
Avatar billede hotpop Novice
17. juli 2001 - 22:13 #19
nu ser jeg lige du skriver nt bootdisk... Det er vel win2000 bootdisketterne vi snakker om her, ikk?
Avatar billede kennith Nybegynder
17. juli 2001 - 22:15 #20
hotpop > Jo det er til 2000 pro *S*

Kennith
Avatar billede hotpop Novice
17. juli 2001 - 22:17 #21
kennith> ok, så er det simpelt at lave en fat32 partition *s*
Avatar billede kennith Nybegynder
17. juli 2001 - 22:33 #22
hotpop > Thx vi har udskudt projektet til imorgen formiddag *G* men det lyder ikke som om det skulle blive noget problem så.

Kennith
Avatar billede hotpop Novice
17. juli 2001 - 22:40 #23
kennith> hvis der skulle opstå problemer så bare skriv, så svarer jeg når jeg er på pinden igen *g*
Avatar billede kennith Nybegynder
17. juli 2001 - 22:44 #24
hotpop > thx igen *S* det gør jeg problemet er at jeg plejer at ordne hans computer og sidst var det en anden der lagde 2000 ind jeg kune bedre hjælpe hvis jeg sad ved maskinen men vi klare den nok over tlf *S* ikke mindst med dit gode svar

Kennith
Avatar billede hotpop Novice
18. juli 2001 - 10:28 #25
kennith> Tak for rosen *s*