Avatar billede grimstrup Nybegynder
26. januar 2010 - 10:02 Der er 4 kommentarer

Turen går til Australien! Hvilket kamera skal med:)?

Jeg skal en tur til Australien i 6 måneder her om ca. 14 dage og skal i den forbindelse købe et digital kamera så jeg kan få taget nogle billeder af turen.

Jeg er klar til at betale op til ca. 2300 kr., men ville helst holde mig på ca. 1500 kr. eller under.

Hvor får jeg mest for mine penge når jeg skal ud og købe?

Mvh
Grimstrup
Avatar billede daphne Novice
31. januar 2010 - 09:46 #1
Uh, hvor lyder det bare spændende med en tur til Australien.. Er SLET ikke misundelig :-)

Nu afhænger det jo også meget af hvilke motiver, du ynder at skyde. Australien er jo et natursmukt land.

Jeg vil dog anbefale dig at tage en smut ned i din lokale fotohandler.. dels handler indkøb af kamera meget om, hvordan det føles at holde i hånden, og dels er der så mange forskellige at vælge imellem.

Hvis jeg skulle ud på sådan en rejse ville valget ikke være så svært, men jeg har også et kamera i forvejen, men jeg kører med spejlrefleks, så det er en helt anden prisklasse end den du nævner her, og kan komme helt ud af proportioner, når først man kommer i gang med at kigge på linser.

Men bortset fra det, så mener jeg du bør fortælle dig selv, at det her er en 'ONCE IN A LIFETIME EXPERIENCE', og at du nok bør ofre lidt mere på sagen. Billeder kan man ikke få for mange af i en ordentlig kvalitet, og du får immervæk et bedre stykke værktøj ved at ofre lidt mere på sagen. Det tror jeg ikke du vil fortryde.

Men igen det afhænger af, om du har tænkt dig at tage 50 billeder i løbet af det halve år af rejsekammerater, du støder ind i, eller om du tror du kommer til at tage 100-flere 1000 billeder under dit ophold.

Vil ønske dig en rigtig god tur. Nyd den. Men tag et smut ned hos din lokale foto-handler og vær åben overfor at få demonstreret forskellige modeller.. tag dem i hånden, mærk hvordan de føles, se hvordan de betjenes, og vælg udfra det.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede daphne Novice
22. februar 2010 - 10:25 #2
Går ud fra, at du efterhånden må være rejst - hvad fandt du ud af mht. kamera ??

Mvh.
Gitte Daphne
Avatar billede justrace Novice
22. februar 2010 - 12:11 #3
Hvis du kigger her, så kan du selv vurdere hvornår du hører noget. :)

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/grimstrup
Avatar billede grzona Ekspert
08. marts 2010 - 07:17 #4
sikken dårlige svar i har