Avatar billede cab-dk Nybegynder
26. januar 2010 - 03:06 Der er 5 kommentarer

Hjælp en HELT blank med opsætning af FTP server

Hej,

Jeg har brug for en midlertidig FTP server. Jeg har en kammerat som skal sende mig en fil på cirka 700mb.
Jeg dermed have oprettet noget FTP server, så han kan uploade filen til mig.

Jeg har aldrig rodet med FTP før, og jeg har kun en almindelig PC med Vista, som kører via en Stofanet forbindelse.

Jeg har siddet og rodet med gene6 FTP server... En trial... Men jeg forstår simpelt hen ikke hvordan jeg sætter den op.

Kan I anbefale en anden type, og kan I guide mig igennem så det virker?

På forhånd tak
Avatar billede WPCS Nybegynder
26. januar 2010 - 05:23 #1
Du kan opsætte det eget nemt i selve Vista:

Computer > højreklik med musen og vælg 'Tilføj en netværksplacering'

ftp:/ftp.ditdomæne.dk

Fjern fluebenet ved 'Anonym' > indsæt brugernavn > log på og angiv koden (sæt evt. flueben i 'Husk adgangskode'...
Avatar billede WPCS Nybegynder
26. januar 2010 - 05:23 #2
Avatar billede cab-dk Nybegynder
26. januar 2010 - 16:07 #3
Hej, Tak det lyder jo simpelt nok, men der hvor du skriver ditdomæne.dk... Hvad skriver jeg der? Har hverken domænenavn eller webhotel
Avatar billede WPCS Nybegynder
26. januar 2010 - 16:15 #4
Så er dette her nok nærmere løsningen:

http://www.transferbigfiles.com/
Avatar billede WPCS Nybegynder
29. maj 2010 - 10:59 #5
??