Avatar billede kiran Nybegynder
25. januar 2010 - 01:10 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fra WMA til MP3

Jeg har lige downloadet en lydbog på biblioteket som WMA-filer.
Hvordan konverterer jeg dem til MP3- filer? Jeg vil gerne kunne høre bogen på min MP3-afspiller.
Lidt hjælp ville være dejligt.
Avatar billede superdry Nybegynder
25. januar 2010 - 01:27 #1
Du benytter en WMA to Mp3 Converter - Noget i stil med den her http://www.wma-mp3.org/
Avatar billede nickwan Nybegynder
25. januar 2010 - 08:43 #3
Hej jeg bruger selv det her program når jeg skal kovertere lydfiler:  http://www.dbpoweramp.com/  og det er et kanon program bruger aldrig andet:)
Avatar billede nickwan Nybegynder
25. januar 2010 - 08:44 #4
glemte lige at tilføje at det er nummer 2 fra oven den som hedder "Audio Conversion perfected" held og lykke :)
Avatar billede kiran Nybegynder
27. januar 2010 - 02:22 #5
Til beach: Det midterste link gav pote. Det handlede om DRM, så nu er problemet løst. Tak for det, og send et svar. Også tak til i andre for jeres bud
Avatar billede Beach Mester
27. januar 2010 - 03:16 #6
Jammen velbekomme da, bukker og nejer.... Fedt at kunne køre mange timers musik igennem maskinen på få minutter ikk?

//B
Avatar billede kiran Nybegynder
27. januar 2010 - 20:22 #7
Øh..... Det med de få minutter tog altså flere timer med Tunebite. 357 MB WMA-filer blev til 939 MB MP3-filer. Bogens længde er ca. 17 timer. Hvad har jeg gjort galt?
Avatar billede Beach Mester
28. januar 2010 - 03:35 #8
Der er 2 ting du kan justere på for at sætte hastigheden op. Gå ind i options og find knappen unprotect i venstre side->
Først vælger du her "Use High-Speed Dupping" og klikker på HSD Detection. Installer herefter den nødvendige plugin.
Så kan du nu vælge "Use a fixed number of slots" og hvor mange tråde og hvor hurtigt de skal løbes igennem.
Her skal der leges lidt med mulighederne alt efter hvor hurtig din maskine er. Det er vigtigt at hastighed og antal tråde ikke for din CPU op i det røde felt da det vil kunne høres på resultatet.

Her kan du gå ind i Windows jobliste/Ydeevne og holde øje med CPU forbrug der helst ikke på noget tidspunkt må komme op over 75%.

Et kort regnestykke kan efter ovenstående opskrift kan give dig følgende tider.
Du har 10 wma filer af 10 minutter = 100 minutter
Sætter du Tunebyte til at køre med 5 tråde nedsætter du tiden divideret med 5 = 20 minutter
Sætter du samtidig Tunebyte til at køre 2 X hastighed kan du igen dividere med 2 = 10 minutter
Hvis du har en rimelig hurtig maskine så kan du måske køre med 4X hastighed hvilket bliver til 5 minutter.

Jeg kører selv med 5 tråde på 4X hastighed, og så kan du godt se at man kan nedsætte tiden betydelig i forhold til originalen ikk:-)

Det er hyber vigtigt at du ikke bruger computeren til andet samtidig, da dette vil kunne høres på lyden. Så lad maskinen arbejde færdigt inden du bruger den til andet.

Det er også vigtigt at du tester lidt frem og tilbage med ovenstående indstillinger da det er meget forskelligt fra maskine til maskine hvor meget man kan tillade sig at belaste den. Sætter jeg endnu en tråd på, så den kører med 6 tråde (mener 9 er MAX) så kan meget kompleks musik / lyd godt komme til at lyde fnidret. Så min egen tommelfingerregel er at holde CPU nede på de 75% belastning, det giver godt med overskud til de steder hvor Tundbyte lige skal bruge lidt ekstra når det er nødvendigt:-)

Håber du kan finde hoved og hale i det, kunne ikke lige finde mulighed for at eksportere et par screenshots så du kunne få lidt billeder med vejledningen.

//B
Avatar billede kiran Nybegynder
29. januar 2010 - 17:36 #9
Det her driller mig altså. Jeg kan finde knappen options; men så går jeg i stå og kan ikke finde næste knap (unprotect), og så kan jeg selvfølgelig heller ikke finde ud af resten. Kan du hjælpe mere, eller ved du om der findes en manual? Jeg vil så gerne lære det her.
Kan du også fortælle mig hvordan jeg oploader filer/link/billeder
til eksperten?
(Jeg har ikke glemt dine point; men du ved, når man rækker nogen en lillefinger så tar' de hele armen...)
Avatar billede Beach Mester
31. januar 2010 - 00:17 #10
Hvilken version af Tunebyte bruger du?

//B
Avatar billede kiran Nybegynder
31. januar 2010 - 20:32 #11
Avatar billede Beach Mester
03. februar 2010 - 04:00 #12
Har ikke glemt dig, er bare lige de næste par dage hængt rimeligt højt op på jobbet.... Transportbranchen og vejret er ikke gode venner;-)

//B
Avatar billede kiran Nybegynder
03. februar 2010 - 12:52 #13
Tag den tid du skal bruge. Venter gerne på dit svar.
Avatar billede superdry Nybegynder
15. marts 2010 - 10:42 #14
YA
Avatar billede kiran Nybegynder
03. maj 2010 - 00:37 #15
beach: Jeg bruger nu tunebite 7.2.7800.0; men det tager stadig lang tid at konvertere filerne. Nu giver jeg dig dine point for den hjælp jeg har fået. Jeg ville ellers gerne have hørt fra dig igen. :-)