Avatar billede GameNGame Nybegynder
24. januar 2010 - 00:55 Der er 9 kommentarer

Tips/hjælp til at start netcafe op

Hej Allesammen.

Jeg og nogle venner har fået ideen til at start en ny netcafe i københavns området.
vi har ik fundet et lokal i endnu, vi vil bare lige høre hvilken gamer comp's og udstyere ( winddows, licensers, spil osv..), et system som styrer alle computer fra en computer osv..
vi har tænkt os at start med 30-40 computers
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2010 - 01:07 #1
Jeg kan ikke rigtig råde dig med hensyn til pc specs (selvom jeg vil anbefale at få en god aftale med en producent, eventuelt inklusiv reklamering, så i kan få prisen lidt ned), men jeg kan fortælle lidt om softwaren.

Det mest brugte program til netcaféer, for ikke at sige det eneste, hedder Smartlaunch. Det er langt fra gratis, ved 40 pc'er omkring 150 kr. pr. styk, men rummer alt den funktionalitet man behøver. Installation af spil, styring af licenser (hvis et spil ikke er så populært kan et mindre antal licenser købes, og systemet fordeler dem selv), betalinger med tilbud og andre varer osv.
Desuden gør systemet det meget svært for brugere uautoriseret at installere andre programmer på computeren.

Hvis i skal have en rigtig computercafe op og køre, er det det i skal have fat i.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2010 - 01:10 #2
En sidste ting jeg ikke fik nævnt: Det kan prøves gratis på et vist antal computere (5-10 stykker så vidt jeg husker), og det er derefter let at opgradere til flere, når man ønsker at udvide.
Avatar billede GameNGame Nybegynder
24. januar 2010 - 01:17 #3
ahh luxus :D, nogle der ved noget med madvarer ( slik,cola,toast,hotdog) og ryger afdeling nogle krav for det.. osv..
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2010 - 01:20 #4
Slik og cola er der vist ikke de store krav til, men hygiejnen omkring egentligt mad (toasts og hotdogs) skal være rigtig stram.
Avatar billede GameNGame Nybegynder
24. januar 2010 - 01:22 #5
nice, du har vil ik en ide om der nogle lokaler til leje i kbh området?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2010 - 11:10 #6
Her er en masse, men ellers kan du jo altid kigge dig lidt rundt.
Avatar billede GameNGame Nybegynder
24. januar 2010 - 17:54 #7
tak for linket :D
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2010 - 20:14 #8
Hvis det kommer så langt, at i får stablet et sted på benene, kommer jeg gerne og hjælper med opsætningen af systemet. Jeg har tidligere erfaring med det, og kunne alligevel godt bruge et nyt sted at komme og nakke zombier med vennerne :P
Avatar billede GameNGame Nybegynder
28. januar 2010 - 14:19 #9
ahh nice nok, vi er lige ved at finde et lokal i indre kbh :D og ja tak for hjælpen, skriver lige hvis vi mangler hjælp :)