Avatar billede ham_75 Nybegynder
23. januar 2010 - 20:03 Der er 2 kommentarer

Oprettelse af menu i en formular i access 2007

jeg har fået en opgave at oprette en menu i en Formular.?

jeg tror nok jeg har styr på at lave makroerne det de skal aktivere men kan ikke lige finde det der med hvordan man lave en menu...

er der nogle der kan hjælpe.!
Avatar billede mugs Novice
23. januar 2010 - 20:42 #1
Jeg har ikke selv 2007.

Hvad mener du med en "menu"? Hvis det er en formular hvor du kan vælge mellem forskellige handlinger databasen skal udføre, kan du lave det ved hjælp af kommandoknapper som de tager fra værktøjslinien.
I knappernes Click hændelse koder du nu de handlinger der skal udføres. Du kan f.eks. have en formular hvor du vælger mellem forskellige rapporter. Det gøres med denne kommando:

DoCmd.openform "formularens navn"

Nu kommer der så en ny formular hvorpå du hat sat et antal kommandoknapper hvor du kan vælge mellem at udskrive forskellige rapporter:

DoCmd.OpenReport "rapportens navn", acViewPreview, "", "", acNormal

Argumentet acViewPreview viser, at koden udskriver til skærm hvorimod acViewNormal usskriver til printer.
Avatar billede ham_75 Nybegynder
26. januar 2010 - 10:18 #2
Fandt ud af at det de mente var at der skulle laves en række underformulare som skulle tænde og slukke når trykkede i en gruppe boks.

opgaven er lavet færdig :-)

Der var en del makroer der skulle laves for at få det til at virke.