Avatar billede lmc Nybegynder
23. januar 2010 - 09:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mystisk lyd på pc

Hej. Ja jeg ved næsten ikke hvordan jeg skal beskrive det. men når min pc køre, kommer der pludselig en lyd der afspiller sig selv, nogen gange er det nogen mennesker der snakker sammen, og andre gange lyd det mere som en netradio der spiller. Men hvor det kommer fra ved jeg ikke.... og selv om jeg slukker for internettet, spiller den stadig videre, så det må jo være en fil der er på min pc, men hvor ved jeg ikke, det er ikke noget jeg har hentet. Har prøvet at søge efter *.mp3 og *.wav lyd filer.
Men kan ikke finde dem. Er der nogen der har hørt om det her før, og en ide til hvad man kan gør. Der skal os lige siges at, nogen gang går det væk, men kommer igen efter en halv time, eller mere..... meget mærkeligt synes jeg.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. januar 2010 - 09:35 #1
Hej det lyder som om du har fået lavet det man kalder en krystal radio,et fenomen der kan opstå ved dårlige forbindelser.prøv at gå alle dine stik og ledninger igennem!
Avatar billede lmc Nybegynder
23. januar 2010 - 09:48 #2
Det har jeg så lige gjort. Så må vi vente at se, om lyden kommer igen, den var her for 10 min. siden. Men krystal radio som du skriver om, har jeg aldrig hørt om før.... det lyder lidt mærkeligt, må jeg sige.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. januar 2010 - 10:11 #3
Hwr er noget om afhjælpning det er mere generelt. fundet ved at søge på krystal radio effekt! http://www.hugohein.com/links/alt/jord.specs/netstojsfiltre.htm
Avatar billede lmc Nybegynder
23. januar 2010 - 10:21 #4
Okay, det skal da prøves hvis det kommer igen. Men 1000 tak for hjælpen. Håber det jeg har gjort virker.... :-) Smider du lige et svar, så du kan få dine point
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. januar 2010 - 10:34 #5
Ping :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. januar 2010 - 10:37 #6
Ping :-) Glemte mærke i svar