Avatar billede tcp Nybegynder
22. januar 2010 - 10:45 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Vil gene have lidt feedback på visvare.dk

Hej eksperten

Jeg vil meget gerne have lidt feedback på http://visvare.dk

Siden er sat i beta mode så i kan genneføre betalinger gratis hvis i vælger at betale med dankort.

Er den nem at finde rundt i ?
Mangler jeg noget ?
Noget der kan gøres nemmere ?

Mvh Martin kistrup
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
22. januar 2010 - 12:35 #1
Den ser umiddelbart let at finde rundt i. Siden er også simpel og overskuelig.

Men der mangler et søgefelt. Det er altså ret vigtigt for en webshop.

Jeg ville også ændre lidt i den hovedmenuen i toppen. Jeg kan godt lide effekten, men jeg synes du så bør fjerne understregningen af links. Begge dele er for meget.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
22. januar 2010 - 12:36 #2
Din side validerer i øvrigt ikke:

http://validator.w3.org/check?uri=http://visvare.dk/&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
22. januar 2010 - 12:37 #3
Og mit link skal kopieres direkte ind i adressefeltet, ellers virker det ikke.
22. januar 2010 - 13:13 #4
Jeg har kikket paa siden.  Jeg surfede rundt, og jeg fyldte nogle varer i indkoebskurven.  Jeg undlod at registrere mig, derfor har jeg ikke set resten af bestillingsproceduren.

For at svare paa de direkte spoergsmaal saa havde jeg ingen problemer med at finde rundt i siden.  Mangler der noget og kan noget goeres nemmere?  Det slog mig at naar jeg havde puttet en vare i indkoebskurven (og havde set hvordan indkoebskurven forandrede sig) saa blev jeg staaende paa den samme side hvor jeg enten skulle vaere blevet dirrigeret tilbage til en side hvor jeg kan bestille flere varer eller der dukker et link op lige til at klikke paa.

Hvordan er det, naar en bruger logger ind foerste gang opgiver han saa leveringsadresse, email, og lignende som saa bliver gemt saa han ikke behoever at fylde det ind igen ved genbestilliger?  Ellers er det en anbefaling.

Jeg forstod ikke helt reklamationsretten der er gaeldende op til 24 maaneder.  Hvis skaden skal vaere til stede allerede ved leveringen og man skal reklamere inden 2 maaneder efter skadens konstatering hvad bliver der saa af de 24 maaneder?  Hvad hvis der ikke er nogen skade at konstatere ved levering men paa grund af kunstruktionsfejl varen bliver defekt senere?

Jeg mangler information om hvad der sker hvis man vil benytte sig af sin fortrydelsesret.  Faar man saa alt refunderet inklusiv fragtomkostningen ved at sende varen tilbage?  Eller det man har betalt til dig og saa maa man selv betale returfragt?  Eller varens pris minus fragtomkostninger?  Eller??  Vaer klar paa dette punkt saa der ikke opstaar misforstaaelser og saa den potentielle kunde foeler sig godt informeret.

Foroevrigt saa synes jeg godt om siden's design, at den ikke er for pyntet og med forstyrrende bevaegelige billeder (jeg kan selv bestemme hvor min fokus skal vaere) og uden overdreven reklameindhold.

Men hvem er nu maalgruppen for siden, hvordan vaelger du varesortimentet (som jeg antager vil vokse) og hvad er det centrale "budskab?"  Proever du at vaere alt for alle?  Saa er jeg bange for at du drukner i larmen af websider.  Dine varer er lavpris men lidt intetsigende, dine film synes at vaere familiefilm, intet galt i det men jeg mangler en tydelig changre.  Jeg vil sige sigt paa en bestemt kategori af forbrugere, indret varevalget derefter, og goer din velkomstrubrik en smule stoerre og med stoerre skrift og skriv:  "TIL DIG DER ..[hvem du nu sigter paa].. HER ER ......  og saa foelg op med smaa bogstaver at det er under udvikling o.s.v.

Jeg haaber at dette vil vaere nyttigt, og held og lykke i oevrigt med dit forehavende.
Avatar billede tcp Nybegynder
22. januar 2010 - 18:18 #5
Tak emfr08ab

Jeg har tilføjet et søgefeldt til siden.

Nej den validere ikke der er så stor sammensætning af ajax og js blandet sammen i en kage af php så det er helt umuligt at få til at gå op ;-)
Avatar billede tcp Nybegynder
22. januar 2010 - 18:20 #6
Christian Kan jeg ikke få dig til at teste en order helt. siden er i test mode så du skal bare vælge dankort og trykke ok så gennemføres order.....

Skriver lige endnu en kommentar til din dejlige gennemgang :-)

Mvh
Avatar billede tcp Nybegynder
22. januar 2010 - 19:16 #7
SPØRGSMÅL?
**Det slog mig at naar jeg havde puttet en vare i indkoebskurven (og havde set hvordan indkoebskurven forandrede sig) saa blev jeg staaende paa den samme side hvor jeg enten skulle vaere blevet dirrigeret tilbage til en side hvor jeg kan bestille flere varer eller der dukker et link op lige til at klikke paa.**
Svar!
Ja den kunne godt sende folk videre,  Men ser det ikke som et minus da de vare der kommer på siden vil komme i flere varianter under samme vare som du ser med salt eller peberglas de variere i farver og hvis kunden ønsker et glas i sort og et i hvid så er det træls at skulle finde varen fra forsiden endnu en gang

SPØRGSMÅL?
**Hvordan er det, naar en bruger logger ind foerste gang opgiver han saa leveringsadresse, email, og lignende som saa bliver gemt saa han ikke behoever at fylde det ind igen ved genbestilliger?  Ellers er det en anbefaling.**
Svar!
Ja ved først varekøb registres navn, adresse, e-mail, og et personligt kodeord så tilbage vendende kunder kan altid bare skrive e-mail og personlig kode så er kunden inde på sin personlige ordre side.
Det kan her nævnes at kunden altid kan logge ind på siden og se tidligere ordre og faktura

SPØRGSMÅL?
**Jeg forstod ikke helt reklamationsretten der er gaeldende op til 24 maaneder.  Hvis skaden skal vaere til stede allerede ved leveringen og man skal reklamere inden 2 maaneder efter skadens konstatering hvad bliver der saa af de 24 maaneder?  Hvad hvis der ikke er nogen skade at konstatere ved levering men paa grund af kunstruktionsfejl varen bliver defekt senere?**
Svar!
Det med de 2 måneder skal forstås sådan at de skal reklamere over varen inde for 2 måneder efter de har opdaget fejlen på varen  så hvis de opdager fejlen efter 8 måneder så skal de reklamere fejlen til os inden varen er 10 måneder håber det giver mening

SPØRGSMÅL?

Jeg mangler information om hvad der sker hvis man vil benytte sig af sin fortrydelsesret.  Faar man saa alt refunderet inklusiv fragtomkostningen ved at sende varen tilbage?  Eller det man har betalt til dig og saa maa man selv betale returfragt?  Eller varens pris minus fragtomkostninger?  Eller??  Vaer klar paa dette punkt saa der ikke opstaar misforstaaelser og saa den potentielle kunde foeler sig godt informeret.
Svar!
Der vil jeg være dig svar skyldig. Skal lige nærlæse købeloven på det område, men vil da som udgangspunkt mene det er redeligt at kunden skal betale for fragt

Mvh Martin
Avatar billede tcp Nybegynder
22. januar 2010 - 19:22 #8
Christian hey igen

Medhensyn til design og ide
Ja så har jeg et koncept til siden som skal ramme den unge forbruger og de vare der er på siden nu er kun for sjov
Der kommer en et hoved indhold som henvender sig til unge der flytter hjemmefra og hvad de i den forbindelse kommer til at mangle.
22. januar 2010 - 19:29 #9
Ok, gjort.  Nu har jeg koebt for alle mine penge og sendt to ordrer.

Kommentarer:  Du har en side hvor man kan se sin indkoebskurv i detaljeret format.  Der sidder en knap, fortsaet indkoeb.  Det er saadan en knap jeg efterlyser ogsaa paa de andre sider hvor man kan putte varer i indkoebskurven.

Jeg finder det lidt for besvaerligt at udfylde det hele foerste gang man logger ind.  Da den foerst afviste min by (maaske glemte jeg at fylde den ind) og jeg derefter kom til at klikke paa postnummerfeltet saa den opfattede det som afslutning og meldte fejl igen ville jeg muligvis have givet op og forladt websiden.  Naar man laver fejl saa er den del af formularen hvor oplysningerne er udfyldt ikke synlig, det sidder udenfor skaermen, og det ser ud til at man skal begynde forfra.  Det gjorde jeg foerst og det gav vanskeligheder.  Saa havde jeg ikke lige set at jeg skulle krydse af for at accepterer handelsbetingelserne, det gav endnu en fejl.  Maaske kan du placere det lige klods op af den knap for man fortsaetter.  Da jeg havde lukket websiden og aabnet den igen for at lave en ny ordre saa var alle oplysningerne paa plads og det gik som smurt.  (Men det er foerstegangskunder i skal have halet over taerskelen.)

En detalje:  Naar man putter varer i indkoebskurven saa opdateres den oejeblikkeligt, men hvis man vaelger gavepapir saa opdateres indkoebskurven foerst naar siden refreshes.
Avatar billede tcp Nybegynder
22. januar 2010 - 19:44 #10
**  Du har en side hvor man kan se sin indkoebskurv i detaljeret format.  Der sidder en knap, fortsaet indkoeb.  Det er saadan en knap jeg efterlyser ogsaa paa de andre sider hvor man kan putte varer i indkoebskurven.**

Ja det kan jeg god se det for jeg lige tilføjet.

Angående bruger oprettelse:
Ja prøvede lige at oprettet en bruger og den tilbage knap skal helt fjernes når man er ved at indtaste bruger data giver det ingen mening man kommer tilbage så den skal væk, så folk kigger længere ned på siden.

**En detalje:  Naar man putter varer i indkoebskurven saa opdateres den oejeblikkeligt, men hvis man vaelger gavepapir saa opdateres indkoebskurven foerst naar siden refreshes.**

Ja den har du også ret i men det skyldes at den først opdater når man trukker næste fordi folk kan skrive en personlig hilsen der skal vedlægges den indpakkede gave.
Avatar billede tcp Nybegynder
22. januar 2010 - 19:48 #11
Takker mange gange for den tid i har lagt i at give mig denne feedback
Det er sådan nogen små rettelser der kan gøre den store forskel på et middel resultat så den sider i skabet
Takker mange gange Mvh Martin kistrup
Avatar billede ennovation Nybegynder
26. januar 2010 - 15:26 #12
Hvis du vil have det optimale ud af dit site og er lidt interesseret i at læse omkring det kan jeg kun anbefale:

Steve Krug - Don't Make Me Think
http://www.amazon.co.uk/Dont-Make-Me-Think-Usability/dp/0321344758/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=books&qid=1264515927&sr=8-2

Kanon læsning, hurtigt og nemt.
Avatar billede harvid Nybegynder
29. januar 2010 - 03:57 #13
Husk Grafik er din butik
så hvis du vil sælge en masse skal grafikken spille og virke troværdig.
jeg siger det lige ud det grafiske udtryk kunde være mere gennemtænkt og konsekvens det kommer ikke til at se helt prof ud sorry.
hvis jeg var dig vile jeg se om jeg ikke kune få en grafiker til at komme med et design konsept som du kan arbejde hen over.
god vind