Avatar billede ctoft Nybegynder
22. januar 2010 - 10:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på internettet efter opdatering

Hej

Vi har et problem med en af vores computere. Vi kan ikke længere gå på nettet. Vores IT leverandør siger at det er Microsofts problem og at hvis de retter problemet er det tilbage dagen efter. I følge vores leverandør er problemet opstået i forbindelse med opdateringer fra microsoft.

Vores internet virker i princippet, da vores kassesystem kører o ver internet. Vi kan bare ikke åbne explorer og gå på nettet.

Er der nogen der kender en løsning?

Med venlig hilsen

Carsten
Avatar billede Jensen DK Novice
22. januar 2010 - 13:03 #1
Hvilket styresystem bruger du, er lidt svært at gætte.
Avatar billede ctoft Nybegynder
22. januar 2010 - 13:36 #2
Vi bruger XP.

Problemet er at computeren står i århus, så jeg kan ikke komme til den selv. Men jeg formoder at de har opdater explorer til version 8. Måske kan det være her problemet er kommet. Vores IT leverandør hævder at der er flere at deres kudner der har samme problem.

Man kunne vel bruger en anden browser, men det kræver at de kan komme på nettet.
Avatar billede ctoft Nybegynder
22. januar 2010 - 13:52 #3
Jeg har nu fået at vide af min IT levrandør at det er en opdatering der er kommet 13/1 og at det ikke er explorer 8 der giver problemer.

Han forventer dog at Microsoft selv kommer med en opdateringer der kan løse problemet. Så han forslog vi så tiden an.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. januar 2010 - 14:25 #4
Der kom en sikkerheds opdatering 13-01-10 som hedder KB 972270 gå i tilføj eller fjern programmer i kontroldpanel sæt flueben foroven for at vise opdateringer gå ned og slet den.
Avatar billede ctoft Nybegynder
22. januar 2010 - 14:45 #5
Det prøve jeg.....tak for hjælpen.
Avatar billede Jensen DK Novice
23. januar 2010 - 06:30 #6
Hvis det virker så er her et svar.
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2010 - 09:30 #7
Der udkom ingen updates til XP d. 13/ - men der kom den 11/1 og 15/1 - så alt efter hvornår ens pc er blevet startet, så vil den installere dem, kan . feks være d. 13/1 :)
En af mine opgaver ER bl.a at registrere alle updates der kommer.

Kritiske/høj prioriteret updates udgivet pr. 11.01.10
Windows Værktøj til fjernelse af skadelig software - januar 2010 (KB890830)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB972270)
Opdatering til Windows XP (KB955759)

Opdatering til Outlook 2003-filteret mod uønsket e-mail (KB977840)
-----------------------------------------------------------------

Kritiske/høj prioriteret updates udgivet pr. 15.01.10
Microsoft Windows Defender:
Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.71.2204.0)