Avatar billede cyberfish Nybegynder
22. januar 2010 - 04:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

screen tearing

Jeg køre med 2 styrresystemer, som er win xp og vista ultimate begge 32 bit.

Mit problem er følgende:

Når jeg afspiller en film i vista med windows media player 11
og der eks. kommer en scene hvor kameraet følger en bevægelse langs siden eller følger en person, så opstår der en slags forstyrrelse også kaldet screen tearing. Noget i stil med dette billede.

http://img40.imageshack.us/img40/5683/tearing.jpg

Stregen er typisk øverst på billedet og kun synlig i nævnte scener. Jeg har prøvet at justere mit ati 4870 inde i catalyst coltrol center, hvor jeg kunne gøre det værre eller gøre det mindre synligt, men jeg kan ikke fjerne det helt.

Dette problem har jeg ikke i win xp med samme afspiller wmp.
Når jeg afspiller samme film i win xp, så er billedet 100 % fri for forstyrrelse.

Jeg har prøvet følgende afspillere med forskellige resultater under vista.

Windows media player 11 : forstyrrelse i øvereste kant af filmen i nogle scener.

VLC: Forstyrrelse på øverst og nederst kant i samme film og scener.

Windows media player Classic: afspiller film uden nogen form for forstyrrelser.

Jeg bruger K-lite codec packs sidste nye drivers og alle mine enheder bruger nyeste drivers.

Hvorfor sker dette kun i alle andre afspillere end classic ? og kan jeg fjerne dette screen tearing, sådan at jeg kan bruge wmp 11 eller vlc ?

Jeg ved det har noget at gøre med at billede ikke kan følge med synkronisering et eller andet. Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det andet end bruge classic media player indtil vidre.

Mit ati 4870 er tested i en anden computer med windows 7 og film havde ikke forstyrrelse i wmp. Jeg har forsøgt at kontakte ati som ikke rigtig kunne komme med en helskinet forklaring andet end kortet ikke fejlede noget.
Avatar billede cyberfish Nybegynder
22. januar 2010 - 04:46 #1
PS. Dette sker kun på mit phillips 42" tv når jeg afspiller film i fuld skærm. Jeg bruger et hdmi kabel 1080p og har prøver med andre kabler, Jeg er sikker på det ligger i afspilleren eller codecs
Avatar billede cyberfish Nybegynder
12. august 2010 - 15:33 #2
k