Avatar billede ekung Novice
21. januar 2010 - 23:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sammenligne/parre data i 2 forskellige regneark

Hejsa,

Jeg modtager opdaterede priser fra mine leverandører i Excel. Disse lister (excel) indeholder alle deres varer (kan være op til 10.000 linier). Jeg kan så generere en liste i Excel, med de varer jeg har oprettet hos dem(der er måske 200 linier).

Hvordan kan jeg få Excel til at matche disse 2 regneark, sådan at den søger efter det samme varenummer i begge filer og når varenummeret findes i min fil (den jeg dannede), så trækker den dataene der står udfor varenummeret på den lange liste med over på min liste (pris, størrelse, vægt, moq eller andet).

Jeg håber I kan hjælpe!

På forhånd tak!
Avatar billede store-morten Ekspert
22. januar 2010 - 01:12 #1
Leverandør Mappe1
Varenummer i kolonne A
Pris i kolonne B
størrelse i kolonne C
osv.

Genereret liste Mappe2
Varenummer i kolonne A
Kolonne B =LOPSLAG(A2;[Mappe1]Ark1!$A$2:$B$15;2)
Kolonne C =LOPSLAG(A2;[Mappe1]Ark1!$A$2:$B$15;3)
Fyld ned.

[Mappe1]Ark1! rettes til Leverandør Mappe´s sti.
f.eks.: 'C:\Documents and Settings\Hjemmebruger\Skrivebord\[Mappe1.xls]Ark1'!
Avatar billede ekung Novice
23. januar 2010 - 22:16 #2
Jeg kan ikke rigtig finde ud af at tilpasse det du skriver til mine ark....Men jeg kan se at det er Lopslag jeg skal bruge, så nu ved jeg i det mindste hvor jeg skal begynde.

Send lige et svar, så du kan få dine point.
Avatar billede store-morten Ekspert
24. januar 2010 - 01:05 #3
Her er et 'Svar' :-)

Hvis du er intereseret kan jeg sende 2 Ark med eksempel.

mvh. Morten
Avatar billede ekung Novice
24. januar 2010 - 13:57 #4
Hej Morten,

Det må du gerne...Det er nok nemmere at gennemskue hvad det er man skal markere når jeg ser et eksempel. Min mail er thomas@ourplace.dk.

På forhånd tak!