Avatar billede celine Nybegynder
21. januar 2010 - 08:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Website med E-handel

Jeg ved ikke om sp er oprettet det rigtige sted.

Jeg er blevet spurgt om jeg kan udvikle et website til en lille butik som også gerne vil sælge over Internettet. Nu har jeg aldrig lavet noget sådant før. Hvordan gør man egentlig når der skal være mulighed for at betale med Visa og diverse andre kort. Det skal jo være sikkert både for kunden og butiksejeren.

Jeg kan se på andre websites at der findes forskellige programmer. Afhænger det er ens bank, hvilket program man skal bruge ?

(Egentlig er jeg blevet temlig rusten når det gælder webprogrammering)
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2010 - 09:13 #1
hvis du er rusten i webprogrammering lyder det som et voldsomt projekt - men en kort forklaring; der findes firkantet set 3 måneder at stable en shop på benene på 1) lej en shop hos fx dandomain, hvor alt er køreklart og man "kun" skal sætte designet op 2) find en open source shop, download og setup 3) udvikle en selv vha ASP/PHP/ASP.NET.

Betaling på nettet har intet med din bank at gøre, det kræver en godkendelse hos PBS og en lejeaftale med en udbyder af selve et betalingssystem (fx dibs, dandomain...). Udvikler du din shop selv står du selv for at implementere betalingen men de forskellige udbydere giver heldigvis god dokumentation med - benytter du en lejeshop er det integreret, du skal bare sørge for aftalerne og de fleste open source systemer tilbyder også integration med eller hjælp til opsætning af betaling med en betalingssystemudbyder.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
21. januar 2010 - 09:27 #2
du skal enten finde en udbyder som Scannet.dk, hvor de har et betalingsmodul du kan tilkøbe til dit webhotel, og ellers skal du lave en aftale med et firma som dibs.dk, som tilbyder betalingsmoduler lige meget hvilken udbyder du har af webhotel.

Jeg ville foretrække det sidste.
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2010 - 18:53 #3
hvorfor mener du ikke at scannets betalingsløsning kan bruges hos en anden udbyder?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
22. januar 2010 - 09:33 #4
det siger jeg da heller ikke at det ikke kan, jeg siger bare at DIBS og scannet er en løsning, og at de så vidt jeg ved sigter mod hver sin kundegruppe.

Scannet prøver at sælge komplette løsninger, hvorimod DIBS er en "gør-det-selv" løsning.

Men det har ikke noget at gøre med ovenstående spørgsmål, så lad os lade den ligge her.
Avatar billede celine Nybegynder
25. januar 2010 - 19:20 #5
Tak for kommentaren. Jeg har været ved at kigge på det. Der findes vist mange der udbyder webshops. Nogle af dem ser ud til at være lette at anvende og tillader ogås at man selv udvikler designet, hvilket jeg helst vil.
Kom med et svar så får du point
Avatar billede celine Nybegynder
25. januar 2010 - 19:22 #6
Tak for kommentaren keysersoze
keysersoze. Jeg har været ved at kigge på det. Der findes vist mange der udbyder webshops. Nogle af dem ser ud til at være lette at anvende og tillader ogås at man selv udvikler designet, hvilket jeg helst vil.
Kom med et svar så får du point.

det er vist for sjældent jeg er her, nu går der helt kage i det. Kna man give jer begge point ?
Avatar billede keysersoze Guru
25. januar 2010 - 21:22 #7
Hvis vi begge lægger et svar - som jeg gør nu - kan du sagtens give begge point.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
26. januar 2010 - 07:25 #8
bare klik på "giv point" og giv det du vil til hver :-)
Avatar billede celine Nybegynder
26. januar 2010 - 18:54 #9
ja, så gjorde jeg det alligevel forkert. Ville være rart hvis man kunne fortryde og redigere i sine svar.