Avatar billede Maylind Nybegynder
20. januar 2010 - 22:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tage et billede af sit eget site

Hejsa

Sidder og er ved at skrive rapport, også vil jeg gerne have et billede af min  kunde tilmelding sat ind i min rapport, men jeg ved ikke hvordan jeg for taget det billede ud af hele siden også få det sat ind, nogen der kan hjælpe hvis i forsåtr mit spørgsmål:)
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2010 - 22:18 #1
Hvis siden ikke fylder mere end et enkelt skærmbillede kan du blot trykke på Print Screen knappen, og så indsætte billedet direkte i din rapport eller i et billedbehandlingsprogram.

Er siden længere end det kan du måske bruge siden Browsershots.org
På siden indtaster du adressen på din kundetilmelding, og så tager den en masse billeder af siden, som kan klippes til og bruges.
Avatar billede Eternity Nybegynder
20. januar 2010 - 22:18 #2
Er ikke helt sikker med hvad med "Print Screen" - og så redigere lidt i Paint el. Adobe Photoshop etc.

Tryk CTRL + Prnt Scrn knappen -> tror jeg det er, eller så prøv dig frem.
Avatar billede Maylind Nybegynder
20. januar 2010 - 22:25 #3
takker prøver mig lige frem og ser om det virker
Avatar billede Maylind Nybegynder
20. januar 2010 - 22:30 #4
Synes ikke rigtig det virker med at holde ctrl nede og så print screen, det ikke noget jeg har prøvet før ,så ved ikke lige hvad jeg skal gøre.
20. januar 2010 - 22:31 #5
Tips: ... Hvis det er en HEL internetside så brug [F11] først, så fylder den HELE skærmen uden kanter eller IE hoved/bund. Prøv at se forskellen... [F11] for at komme tilbage igen...
Avatar billede stone Forsker
20. januar 2010 - 22:41 #6
Du kan nøjes med at trykke PrintScreen, der er ingen grund til at trykke ctrl...

Derefter kan du åbne dit favorit grafikprogram og gemme det som en grafisk fil...
Avatar billede Eternity Nybegynder
20. januar 2010 - 22:42 #7
Min fejl - det er ALT + prnt Scrn
Avatar billede Eternity Nybegynder
20. januar 2010 - 22:44 #8
#6 Hvis der bliver brugt en bærbar er der grund til det..

Når du har gjordt det går du som sagt ind i fx Paint og trykker CTRL + V
Avatar billede vejmand Juniormester
20. januar 2010 - 22:46 #9
Avatar billede stone Forsker
20. januar 2010 - 23:05 #10
#8

Jeg har selv en bærbar HP og her kan man nøjes med at trykke printscreen, men der kan så åbenbart være forskel på opsætning/defination af taster.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2010 - 23:33 #11
På nogle bærbare bruges også Fn-tasten.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
21. januar 2010 - 13:00 #12
#10 (stone),
Printscreen tager et billede af hele skærmen. Alt+printscreen tager et billede af det aktuelle vindue. Specielt nyttigt hvis du har flere skærme sluttet til, da du ellers får billede af samtlige skærmbilleder.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2010 - 13:41 #13
Du skal bruge FireShot - det kan optage en side (hele siden), og du kan derefter klippe/klistre i den, som du vil.
Findes til IE og Firefox
http://screenshot-program.com/fireshot/
Avatar billede vejmand Juniormester
21. januar 2010 - 14:46 #14
Med Gadwin Printscreen, som jeg linkede til, opmærker du bare en firkant med musen der hvor du ønsker, og billedet gemmes automatisk der hvor du har sat programmet op til at gemme.
Det kan både være i udklipsholder, eller en mappe efter eget valg, lisom du selv kan vælge hvilket format billedet skal gemmes i som standard.
Det er faktisk meget meget nemt.  :-)
Avatar billede Maylind Nybegynder
15. marts 2010 - 11:28 #15
svar
Avatar billede vejmand Juniormester
15. marts 2010 - 17:18 #16
Var der slet ingen ting du kunne bruge???