Avatar billede pc1968 Nybegynder
20. januar 2010 - 18:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opstartsproblem efter dvale tilstand

Hej
Jeg har windows7 ultimate på min bærbar pc. Jeg sætter den som regel altid i dvale, når jeg har brugt den, så er den jo hurtigere at starte op igen, mene pludselig opdagede jeg en dag, da jeg vil starte den op efter dvale tilstand at den kun startede halv op, dvs halv inde i opstartet begyndte den at blinke oppe i venstre hjørne og der skete ikke mere. Jeg slukkede herefter for pc'en og trykkede start igen og så ville den godt starte almindeligt op. Jeg prøvede nogle gange for at se om det bare var et engangsproblem, med det var desværre ikke tilfældet. Når jeg slukker helt for maskinen starter den rigtig nok op første gang, men ved dvale skal jeg slukke for den først og så starte igen.
Æv ÆV
Er der noget som har en læsning på problemet

På forhånd tak.
pc1968
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2010 - 18:51 #1
du kan gå i dvale fra maskine/aktiv, du vælger, eller fra maskine/inaktiv
hvis det er den sidste, der gør, at den starter forkert op bagefter, så slå harddisk-slumring fra (den mangler nok at skrive lidt data før den lukker ned, og når ikke at starte harddisk, skrive data, lukke ned igen før maskine er lukket).
20. januar 2010 - 18:57 #2
<pc1968>: Forsigtig bemærkning; du bør pænt følge op på / afslutte dine tidligere spørgsmål ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/pc1968 (Dem der ikke er grønne)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede pc1968 Nybegynder
21. januar 2010 - 11:33 #3
Jeg lukker normalt alle programmer, når jeg går i dvale. Er det det du menr med at maskinen er: maskine/aktiv eller maskine/inaktiv.
vær sød at forklare
og
Hvor tjekker jeg om harddisken slumringen er slået fra.

på forhånd tak.
pc1968
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2010 - 11:56 #4
kontrolpanel/strømstyring - klik på 'skift indstillinger for denne plan' og derefter på 'avancerede...'
harddisk-slumringstid rettes til 0 (så vil den skrive 'aldrig')
mht aktiv/inaktiv:
aktiv er når du klikker og vælger dvale
inaktiv er, når du går fra maskinen, og den efter en rum tid selv går i dvale
Avatar billede pc1968 Nybegynder
21. januar 2010 - 12:33 #5
Hej Claes

Jeg har rettet hardiskens slumringstid til aldrig ved strøm og det samme ved batteri.
Men det gjorde ingen forskel, stadig samme problem.
Jeg blev ellers så glad, da du skrev en løsning.
Har du andre muligheder?

mvh pc1968
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2010 - 12:48 #6
jeg tror stadig på en fejl i strømstyring og drivere - men fejlen kan nok ikke rettes før win7 eller driver rettes.
Avatar billede pc1968 Nybegynder
21. januar 2010 - 13:21 #7
Hej igen
Det er lidt underligt, men bedre halvdel har en pc nøjagtig magen til min med samme styresystem og samme officepakker på og efter han også fik windows 7 på har han ikke haft problemet.
Men du mener jeg bliver nødt til at vente til der kommer en opdatering til windows 7???????
mvh pc1968
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2010 - 13:35 #8
jeg kan ikke komme det nærmere - men prøv at se strømstyrings-opsætningen efter på de to maskiner, og ret din til.
Avatar billede pc1968 Nybegynder
09. april 2010 - 12:03 #9
Hej igen

Jeg har længe haft problemer med at opstarte min bærbar pc efter jeg har haft sat den i dvale. Nu har jeg siddet i de sidst 2 dage og kæmpet med at få problemet løst og har roddet godt og grundigt rundt på min pc som har windows 7)så nu er min dvaleknap's menu forsvundet når jeg enten vil vælge luk computeren, genstart,slumre log af eller dvale.
Jeg har læst mig frem til at jeg bare skulle logge ind som adminsitrator og her skrive powercfg.ece /hibernate on så ville den komme frem igen, men det gør den altså ikke.
Er der nogen som har et forslag.
På forhånd tak.
pc1968
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2010 - 12:30 #10
Avatar billede pc1968 Nybegynder
09. april 2010 - 16:01 #11
Nej det var desværre netop det jeg havde skrevet i beskeden at jeg havde prøvet at logge på som administrator og skrive powercfg.exe /hibernate on. Det fik jeg ikke noget ud af. Jeg kunne også skrive powerdfg.exe /a og så kunne den fortælle og min pc understøtter dvale det gør den ved S3 dvale hybrid slumring.

Så har du andre forslag.

På forhånd tak.
mvh PC1968
Avatar billede pc1968 Nybegynder
15. juni 2011 - 20:40 #12
Jeg lukker denne tråd, da der ikke rigtig kom noget ud af denne.
jeg har derfor oprettet en ny.