Avatar billede borgechristiansen Nybegynder
20. januar 2010 - 15:13 Der er 10 kommentarer

Geninstallering af windows xp

Min computer, en Packard Bell fra 2005 lavede jeg en master DVD da jeg satte den op. Nu ønsker jeg at geninstallere den 100%, men kan ikke få computeren til at læse DVDen. Jeg har fulgt alle råd som står i brugerhåndbogen men intet virker. Hvad gør jeg?
Avatar billede patrick14 Nybegynder
20. januar 2010 - 15:44 #1
Hvad er det for en computer?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2010 - 15:44 #2
Står den til at boote fra DVD drevet i bios?
Trykker du ctrl+F11 for at komme til recovery? Eller er det F12 på din maskine?
Avatar billede borgechristiansen Nybegynder
20. januar 2010 - 17:39 #3
Det er en stationær computer, Packard Bell ixtreme 634.
Ja, den står til at boote fra dvd drev i bios, er det ikke når det er det der står øverst i Bios?
Jeg har både trykket ctrl+F11 samt F 12.
20. januar 2010 - 18:28 #4
...master DVD ... - baseret på hvilket program ? Er det en direkte Bootbar DVD der kan det hele ? Eller hvad mener du her ?
Avatar billede borgechristiansen Nybegynder
20. januar 2010 - 20:05 #5
Det var en DVD som jeg brændte straks jeg havde taget min computer i brug, med den skulle det være muligt at geninstallere Windows xp.
20. januar 2010 - 20:15 #6
... prøv at starte den DVD op på en anden putter - selvfølgelig kun for at se om den kan] starte op automatisk ...
Avatar billede borgechristiansen Nybegynder
20. januar 2010 - 20:26 #7
Jeg prøver..
Avatar billede borgechristiansen Nybegynder
20. januar 2010 - 20:35 #8
den anden computer kunne godt starte oprettlsesprogrammet, men afvist DVDen. Jeg kan ikke på den anden computer aflæse om der er "noget" på den.
20. januar 2010 - 22:12 #9
...men afvist DVDen... - hvordan det ?

(Det er nok fordi den ikke passer til samme hardware ?)
Avatar billede borgechristiansen Nybegynder
20. januar 2010 - 22:41 #10
den siger den ikke kan aflæse DVDen.
iøvrigt når jeg booter med min DVD kommer der en slags dialogboks frem med teksten:
Packard Bell Nec Recovery Process.(ny linie)
System Serial number:(så må de jo være meningen at jeg skal skrive mit serienummer på computeren her, men jeg kan kun skrive eet af de tolv tal som serienummeret består af)