Avatar billede faran Nybegynder
20. januar 2010 - 14:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Java Swing bøger og tutorials

Hej alle sammen

Jeg har nu brugt tid på at lære Swing, men jeg savner i alle tutorials og bøger jeg har set indtil videre, at der er eksempler af komplete applikationer.

Jeg har fx bogen Java Swing, men det er stortset bare et opslagsværk, hvor jeg kan læse det mindste om hele API'en. Andre bøger/tutorials jeg har set på beskriver blot hver komponent, men ikke dem i sammenspil og i større sammenhæng.

Er der nogen der kender bøger/tutorials omkring Swing (GUI) der går udover det grundlæggende og har eksempler af komplete applikationer?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2010 - 14:55 #1
Har du laest Swing trail i SUN's Java tutorial?

Den er ikke saa ringe endda.

For komplette eksempler, saa find nogle open source apps lavet i Swing.

Tutorials giver sjaeldent rigtige applikationer, fordi rigtige applikationer normalt er alt for store til en tutorial og har for mange aspekter som ikke har noget med Swing at goere.
Avatar billede faran Nybegynder
21. januar 2010 - 12:46 #2
Ja, jeg har læst den. Jeg har dog set på open source og det har hjulpet på forståelsen af opbygningen, så hvis du smider et svar Arne!
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2010 - 15:14 #3
OK