Avatar billede Mille_m Nybegynder
19. januar 2010 - 15:27 Der er 2 kommentarer

Hjælp til opsætning af HP printer

Hej

Har lige fundet denne side, som jeg håber der kan være en hjælp til at guide mig frem til hvordan jeg skal få opsat min computer til min trådløse printer...

Det er sådan at jeg har en bærbar Acer Aspire One, som jeg gerne vil opsætte til min HP Photosmart C7280 trådløse printer...

Har været inde og prøve diverse ting i installationsguiden, men er ikke nået frem til noget resultat, da selve navnet på printeren slet ikke fandtes i det der kom frem...

Er det fordi min computer ikke kan opsættes til den, fordi jeg har XP på den eller??

Bruger nemlig min computer til skolebrug, så ville være ret træls, hvis jeg ikke vil kunne få den til at samarbejde trådløst med printeren...

Håber meget der er en/nogle der kan hjælpe mig!!

PÅ forhånd tak!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2010 - 08:07 #1
For at kunne hjæpe, kræver det desværre ret specifik viden om både bærbar og printer - og det er der næppe mange der har på en gang.

Med printeren følger der en CD - lyder som om du har kørt den. Under installationen, køres en guide der leder efter printeren på det trådløse netværk.
Men for at kunne finde printeren på det trådløse netværk, skal følgende være opfyldt:

* Printeren skal være tændt, og have haft et minut til at starte op.
* PC´en skal have trådløst netkort slået til (skal kunne se andre trådløse netværk).
* PC´ens firewall bør være slået fra, hvis der er problemer (hvilket du jo har :-)

Når disse 3 ting er opfyldt, bør guiden kunne finde printeren, og hjælpe dig med at få den installeret.

Hvis du stadig ikke kan se printeren, bør du først kigge i printermanualens "troubleshooting" guide. Og hvis det ikke giver en løsning, må du ty til at ringe til HP´s helpdesk. De kender i hvert fald printeren, og bør kunne hjælpe dig videre.
Avatar billede Ask Praktikant
10. maj 2018 - 16:18 #2
Hej
Har en HP desk jet 3630 og den er udmærket. Men pludselig vil den ikke skrive indholdet i pdf filer. Kun brevpapiret uden indhold, f. eks fra banken. Bankens navn står der, men resten af kontoudtoget kommer ikke med. Kan godt skrive mails ud.
Har opdateret såvel mac som printer med nye driver. Og downloadet nyeste adobe.
Har prøvet alt, men ingen indhold på mine filer kommer med på udskriften.
Hilsen
Ask