Avatar billede aburami Nybegynder
19. januar 2010 - 13:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdelt søgning

Hejsa.
Jeg står og skal lave et projekt, under min uddannelse som Web Integrator.
Jeg har fået til opgave at lave en side, der omhandler bolig søgning.
Så skal vi lave sådan at man kan søge på boligerne, hvis man indtaster diverse oplysninger som kvm2, priser mm.
jeg har et eksempel her som i kan se :
http://boligstjernen.rldesign.dk/BoligSoeg.aspx
det er sådan jeg gerne vil have det.
Ved i hvordan det er gjort? - med hensyn til C# delen.

På forhånd tak.
God dag.
Avatar billede Syska Mester
19. januar 2010 - 13:43 #1
Du skal jo have alle de parameter om til SQL går jeg ud fra hvor alle dine data er gemt.

Når du skriver det er skole, så har jeg ikke så meget lydt til bare at udlevere en løsning ... du skal jo lære noget :-).

Men hvad er du i tvivl om ?
Avatar billede dork Nybegynder
19. januar 2010 - 15:08 #2
Fik samme projekt da jeg var på uddannelse som Web-Integrator..
Søg på google om hvordan du laver en sql sætning der søger...
Jeg går udfra at du ved en bette smule om SQL da det er et hovedforløbsprojekt du er igang med... Jeg kan give et lille hint. Du skal bruge Sql operatoren LIKE.. :) Kan selvfølgelig godt være du ved det.. :)
Avatar billede aburami Nybegynder
19. januar 2010 - 21:06 #3
Hello guys!
Jeg søgte lidt på google angående det med SQL, jeg tror jeg er på rette spor ;-)
I skal have tak.

buzzzz - youre right ;) så fik jeg nemlig også det lært :)

Thanks..
Ha' en god dag :-)
Avatar billede Syska Mester
20. januar 2010 - 00:44 #4
Men ... vi kan hjælpe med alt ...

Vi skal bare vide hvad vi skal hjælpe med :-p
Avatar billede aburami Nybegynder
20. januar 2010 - 09:24 #5
Så skal jeg nok uddybbe mig lidt bedre til en anden gang :-D
Avatar billede janus_007 Nybegynder
20. januar 2010 - 19:12 #6
Jeg ville slet ikke bruge SQL når projektet handler om at vise sine kundskaber i C#, jeg ville helt klart vælge Linq.

SQL og sprocs er ikke videre elegante til fremsøgning.
Avatar billede dork Nybegynder
20. januar 2010 - 20:54 #7
Har aldrig haft problemer med dette Janus.. Tror det er smag og behag... Det er et spørgsmål om hvad man har det bedst med... På hovedforløbet som Web-Integrator bliver man så vidt jeg ved ikke undervist i Linq... Og med den tid han har til at lave projektet i, vil jeg ikke mene det kan betale sig for ham at gå i gang med linq.. Men jeg er enig i at når man mestre det, så er det meget nemmere at have med at gøre... Han skal også forklare sig ud af hvorfor han bruger linq i stedet for.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
20. januar 2010 - 22:17 #8
Der er rigtigt mange ting man ikke kan i sprocs medmindre man tweaker inputtet og skriver sær logik i T-SQL.

Uden Linq ville jeg lave en inline SQL med et specification pattern :)

Det er nemt at forklare hvorfor man bruger Linq *S*, det er smartere og langt mere egnet til queries. Der er naturligvis mange flere gode grunde, men som du siger.. så skal han måske have et bedre kendskab - eller måske bare vende den om... hvorfor bruge stored procedures til datasøgning fra en applikation?
Avatar billede aburami Nybegynder
12. februar 2010 - 09:02 #9
closed