Avatar billede cutehobbes Nybegynder
19. januar 2010 - 08:32 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

STOP error - XP genstarter med ujævne mellemrum

Hej,

jeg har lige geninstalleret et Dell dimension E520 for en af mine venner. Ungerne havde brugt den en del og den var efterhånden lettere mærkelig og trængte til en frisk installation. :)

Nu er den afleveret igen og han ringer og siger den er langsom og den genstarter en gang i mellem.
Jeg tror det er defekt ram.. men jeg vil lige være sikker før jeg roder ham ud i nye investeringer :)

Fejlen er:
STOP: 0x0000008E (0xC0000005,0xA9086FDB,0xF77139E0,0x00000000)
Sthda.sys-Address A9086FDB base at A906D000,Datestamp 441eea49.

Har googlet lidt, men kan ikke finde noget specifikt på ovenstående - mere noget generelt på 0x0000008E.

Håber nogen kan be-/afkræfte at det er ram.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2010 - 08:44 #1
lav sådan en fætter og boot op på maskinen og test med en klods i ad gangen
kommer der røde tal stopper du bare med den klods fordi så er den dårlig og skal byttes

http://www.ultimatebootcd.com/

m.v.h
Avatar billede hcma Novice
19. januar 2010 - 16:55 #2
kan også være en audio driver, som fejler.
http://www.bioticaindia.com/sthda-sys.html
19. januar 2010 - 17:21 #3
Generelt: Du har vel 100% styr på driverpakker der passer til Hardwaren ?
WindowsUpdate ? Incl M$ ServicePack3 ? + flere opdateringer.

Sikkerhedsprogram(mer) ?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2010 - 18:02 #4
Kan det mon være snavs? Langsom PC???
http://icrontic.com/forum/showthread.php?t=50966
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
19. januar 2010 - 19:02 #5
@220661
I og med den er helt frisk formateret tror jeg ikke selv på at det er snavns.
@karise_larry
Den er installeret med den medfølgende geninstallations cd fra Dell, hvor alle drivere medfølger.
Den er opdateret med SP3 plus diverse andre opdateringer fra MS.
@hcma
Der er ingen udråbstegn i Enhedshåndteringen - brugte den medfølgende driver fra Dell.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2010 - 21:13 #6
"frisk formateret" med medfølgende genindstallations cd, er ikke det samme som nyindstalleret hvor man har hentet det nyeste til sine sikkerhedsprogrammer. Denne cd kan jo ikke have disse opdateringer. Hvad bruger du som antivirus??
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2010 - 07:51 #7
hvad med #1

er den prøvet
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
20. januar 2010 - 08:25 #8
@treatmenice - det bliver den så snart jeg har pc'en igen. Vi bor lidt langt fra hinanden og skal lige ha det til at passe sammen :)
Det kunne være fedt hvis jeg kunne teste noget af det remote, men ved ikke hvor god Dell's egen diagnosticerings ting er...

@220661 - nej det ved jeg godt. Den kører AVG, plus minimumspakken anbefalet af spywarefri.dk
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2010 - 08:32 #9
hvad med at bruge teamwiever
det bruger jeg en del hos venner der ikke er så ferme til pc.

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

så behøver du jo ikke være fysisk til stede

m.v.h
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
20. januar 2010 - 08:42 #10
Den har jeg faktisk installeret på hans pc :-D
Kender den ikke så godt, men jeg kan vel ikke bruge UltimateBootCD remote? Eller?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2010 - 08:47 #11
jo hvis han har 2 pc hvor den ene havde et camera kunne du se havd der skete men det har han sikkert ikke
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
20. januar 2010 - 08:54 #12
Nej desværre :) Jeg kunne logge på og se hvad Dell's diagnostic sw kan!? Hvis den ikke viser noget må han komme forbi med den og jeg må prøve UltimateBoot.
Der er vist 2 dages support på endnu, fra Dell - jeg ved ikke om de kan hjælpe, de plejer jo at trække sig når man nævner BSOD... :-D
Avatar billede JawadEbadi Nybegynder
20. januar 2010 - 14:29 #13
Skift din widows.. det hjælper altid.!
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
20. januar 2010 - 15:12 #14
Ikke så konstruktivt et svar JawadEbadi... pc'en er købt med XP, brugeren benytter den stort set kun til internet og mail, måske enkelte doc og xls dokumenter - så jeg tror ikke han vil bruge penge på en win7 - desuden hvis der er noget galt med ram'ene så er det jo ligegyldigt hvilken version...
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2010 - 15:37 #15
Har du forsøgt at køre en scanning med Malwarebytes Antimalware:  http://www.malwarebytes.org/
Opdater programmet og kør en fuld scanning af pc.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
20. januar 2010 - 15:41 #16
@220661 - den er opdateret og har kørt både fuld og system skanning. Har endda sendt loggen til et engelsk spywarefri forum sammen med en hijackthis og meldingen - it's clean :-D
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
21. januar 2010 - 07:35 #17
Jeg fik pc'en i går.
Kørte Dell Diag - den fandt ingen fejl på hardware
Kørte memtest, fik fejl på og opdagede at jeg havde glemt at tage en ramklods ud. Fik efterfølgende kørt memtest med en klods ad gangen - ingen fejl :-(
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2010 - 08:09 #18
forstår jeg det sådan at det var en ramklods der lavede fejl
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
21. januar 2010 - 08:34 #19
da jeg startede memtest med begge ramklodser i fik jeg en fejl. så kom jeg i tanke om at du skrev jeg skulle teste en ad gangen. slukkede pc'en - tog en ramklods ud og testede igen. Ingen fejl. slukkede, tog ramklods ud, satte den anden i og memtest igen. Ingen fejl. :(
Her til morgen testede jeg med begge ramklodser i igen og ingen fejl.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2010 - 08:36 #20
så er der ikke ram fejl på den
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
21. januar 2010 - 08:44 #21
ok... takker..
Har scannet igen med malwarebytes m.m. Finder ingenting. Den har stået tændt siden i går aftes og er ikke gået ned. Men hos ham har den genstartet flere gange om dagen. Spurgte om den stod tæt på en radiator :) - men det gør den ikke.
Er ved at være lidt lost :)
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2010 - 10:24 #22
tjek den for varme problem
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
21. januar 2010 - 15:24 #23
@treatmenice - hvordan? :)
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2010 - 16:01 #24
hent siw standalone og under sensors kopierer du de tal herind eller lavet et screenshot af det

http://www.gtopala.com/

gør det når den har kært et stykke tid

bare for at udelukke at det er det der driller.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
21. januar 2010 - 17:53 #25
ok, så er siw hentet... lige nu er hdd temp 24 grader.
Skal jeg sætte siw til at køre noget eller skal pc'en bare stå?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2010 - 18:46 #26
hvad med de andre temp
graffikkort og så videre

det er alle temps du skal opgive - det er for at se om de er for høje
http://i48.tinypic.com/2djxldx.jpg

her er mine temp
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
21. januar 2010 - 21:18 #27
Ved ikke lige hvorfor jeg ikke har samme skærm som dig... når jeg klikker på sensors kan jeg klikke på plusset foram pc navnet og ser kun HDD'ens temp.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
07. juli 2010 - 13:59 #28
Det havde intet med RAM at gøre.. jeg tror stadig på at deres gulvvarme var årsagen :) De har nu flyttet pc fra gulv til skrivebordet og ikke haft genstarts problemer siden :)