Avatar billede CrazyDog Nybegynder
19. januar 2010 - 03:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Send videre til en side ud fra browser typen!

Jeg har nu fået lavet en del på min hjemmeside og jeg bruger selv firefox, så jeg glemmer ofte at kigge i IE om mine koder nu også virker det -.-!
Så jeg ville høre om der var nogle der kendte et fiks lille script der kan se hvilke browser den besøgende bruger og derefter sende ham til den side jeg har valgt!
eksempel:
Du bruger IE, så du bliver sendt til hjemmesiden.dk/ie
eller
Du bruger FF, så du bliver sendt til hjemmesiden.dk/ff

-CrazyDog
Avatar billede keysersoze Guru
19. januar 2010 - 07:25 #1
Det du søger er den absolut mindst optimale måde at gøre det på da du så skal hen og faktisk programmere 2 sider - og det er der ingen der gør. Derimod handler det om at lære at kode rigtigt første gang - og ofte er det faktisk relativt lidt der skal til; nemlig en DOCTYPE samt valid kode. Begge dele kan du få hjælp til her; http://web-dev.dk/post/2009/06/DOCTYPE-og-valid-kode---ens-udseende-i-Internet-Explorer-og-FireFox.aspx
19. januar 2010 - 07:25 #2
w3schools, som jeg finder har en raekke ganske udemaerkede tutorials med illustrerende eksempler, daekker ogsaa dette punkt, see http://www.w3schools.com/js/js_browser.asp
19. januar 2010 - 07:28 #3
Keysersoze, dit indlaeg var ikke synligt da jeg sendte mit.  Jeg er enig i hvad du siger, men selv med korrekt kodning og doctype kan der vaere forskelle saa jeg valgte at svare paa det direkte spoergsmaal.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2010 - 08:51 #4
Også enig med kejseren - selvfølgelig..

Sørg for at siden virker med seneste version af de 5 store:
iE, FF, Chrome, Opera og Safari - Det KAN lade sig gøre : )

Men hvis du også vil understøtte tidligere versioner ryger du hurtigt ud i en sump af "workarounds".
I dé tilfælde kan der være en ide i at redirigere folk til en side som fortæller dem at de er i alvorlig risiko, og at de derfor hurtigst muligt skal opdatere deres browser til seneste version (evt. med relevante links)

Quirksmode har et godt script til at detektere browser og version her:
http://www.quirksmode.org/js/detect.html
Avatar billede CrazyDog Nybegynder
19. januar 2010 - 13:47 #5
Jeg fik støbt en kode sammen af 2 forskellige inde på http://www.w3schools.com/js/ og jeg takker mange gange for det ;)

Men også lige et svar til dig keysersoze. Jeg har rent faktisk tænk mig at kode 2 sider, det er besværligt, men for mig ville det være mere besværligt at gøre koderne stabile. Jeg er kan kun hvad angår koder og de fleste af mine koder kommer fra nettet, bøger eller en lang række forsøg, for når jeg sætter mig for det skal virke sådan som jeg har tænkt bliver jeg stædig ;)

Og tak til alles forslag