Avatar billede vac Nybegynder
18. januar 2010 - 08:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spil i netcafé

Hej

Kan man købe en Modern Warefare 2 spil i butikken og bruge det til at installere i netcafé.
Eller er der en speicialt version til netcafé, hvis ja hvor skal man købe den så.

Jeg bliver ved med at få den fejl fra steam hvor den siger at jeg ikke kan registrere product nøgle på denne konto.

Svar so mjeg fik fra steam support var følgende:

Third party titles available on Steam are made available to the Valve Cybercafé Program on a title-by-title basis. If you are interested in offering a third party title that is not made available to the Valve Cybercafé Program, I would suggest that you contact the game's developer and/or publisher and make an inquiry regarding licensing for commercial use.

Please note, you cannot make a retail purchase via Steam on a Steam for Café account or on a Steam Account with a Cyber Café key. If you attempt to purchase a title using a café account, you will receive an error message that says, "You already own [game title]".
Avatar billede JegErMegetHemmelig Nybegynder
18. januar 2010 - 09:28 #1
Hej vac

Der er ingen version til netcafeer. Du er nødt til at købe spillet til alle computerne. Hvis vi siger du har 20 computere i din netcafe, og du skal have MW2 på dem alle. Så skal du købe 20 licenser, oprette en ny konto på steam, hvor du installerer dem, hvor du derefter, manuelt indtaster licensnøglerne på computerne. Inden du gør alt dette skal du spørge producenten/udgiveren inden du gør dette, da du kan bryde noget copyright lov da du har en netcafe (du skal trods alt have lov til det). Send dem en mail og få en bekræftelse.
De har nemlig ikke udgivet en version til netcafeer endnu.

Du kan godt købe spillene i butikkerne. Men så skal du købe f.eks. 20 eksemplarer hvis du har 20 computere. Men spørg først om lov fra producenten/udgiveren. Så bryder du ihvertfald ingen love hvis de godkender det.
Avatar billede vac Nybegynder
18. januar 2010 - 10:36 #2
Tak for dit svar,
jeg har 13 steam licenser og jeg har købt 6 MW2 spil og har dermed 6 liceser, og det er så mange der kan spilles.
Er det ikke muligt at installere MW2 på den eksisterende steam konto hvor alle minne andre spil kører.

Og meningen er at de skal startes fra Smartlaunch program, og de 6 spil skal jo kunne startes fra alle computere men kun 6 samtidig.

Det skal jo helst køre fra den samme steam konto som jeg allerede har til de andre spil.
Avatar billede vac Nybegynder
18. januar 2010 - 10:38 #3
Licenserne indtaster jeg på serveren, men jeg ved ikke om de også skal indtastes på steam altså alle 6.

Udover det så få jeg ikke lov til at installere spillet overhovedet bare på en af compueterne.
Avatar billede JegErMegetHemmelig Nybegynder
18. januar 2010 - 11:04 #4
Hvis du allerede har steam accounts på computerne, skal de lave nogle nye. Her skal du manuelt aktivere alle licenserne på hver computer manuelt. De har som jeg skrev tidligere ikke implementeret en måde at at køre modern warfare 2 licenser over Cyber steam cafe accounts.

Du bør også kontakte Boomtown, da de kan hjælpe dig med en bedre forklaring på hvordan de har gjort det.
Mener at de kører en batch fil igennem, som loader image til hver computer og logger ind på de andre accounts hvis folk vil spille MW2. Giv dem et kald. De plejer at være flinke til at forklare hvordan de har gjort det. Og den øverste metode burde virke.

Du skal have en 2 forskellige kontier på computerne.

1. cyber cafe steam account

2.  alm. steam account

Herefter burde du kunne få fat i en batch fil som logger ind på account 2. automatisk hvis folk vil game MW2.

Og hvis folk så vil spille de andre spil som i kan tilbyde, trykker de på spillet og så kører der en anden batch fil som så logger ind på steam account 1.
Avatar billede vac Nybegynder
18. januar 2010 - 11:08 #5
Det var bedre tak,
Men det er noget møg at de ikke bare kan køre som alle andre.
Avatar billede JegErMegetHemmelig Nybegynder
18. januar 2010 - 11:14 #6
Det vil jeg give dig ret i.
Jeg sender dig lige en besked med mit navn på Skype.. Så kan vi tale om det i aften hvis du har tid. Så hører jeg lige mine "livlinjer" omkring det. Det kan være at jeg kan få fat i et script til dig :-).
Avatar billede vac Nybegynder
18. januar 2010 - 11:45 #7
Ok du er tilføjet på min skype og jeg er på i aften,,,,,,,takker mange gange...