Avatar billede madswen Nybegynder
17. juli 2001 - 13:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Samme adresse i \'address bar\' selv om der navigeres på siden

jeg har set flere sider hvor der står den samme adresse i address-baren selv om man surfer rundt på undersiderne...
hvbordan gør man det...er der et nemt lille scrips man banker ind i toppen, eller hvad...
alle svar er velkomne..
på forhånd tak

icq 19707513

madswen
Avatar billede realone Nybegynder
17. juli 2001 - 13:26 #1
´Du laver bare et frameset hvor den øverste frame er 1 px høj, og vupti, har du den samme adresse hele tiden..  :)
</RealOne>
Avatar billede snowball Novice
17. juli 2001 - 13:27 #2
Det er noget med et Frameset, men jeg har ikke selv helt styr på det, så jeg lytter lige med ;)

Snowball
Avatar billede madswen Nybegynder
17. juli 2001 - 13:30 #3
Hvad så hvis jeg ikke bruger frames...
check selv siden på
em-survey.com
Beklager hvis det er lidt amatøragtigt, men det er min allerførste side..
Avatar billede godown Nybegynder
17. juli 2001 - 13:51 #4
Søg lidt på www.webCafe.dk under shtml
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. juli 2001 - 14:01 #5
www.em-survey.com  giver \"page not found\" i Netscape 4.7

framesettet er vis eneste udvej.

først omdøber du din default fil fra fx index.htm til index2.htm

og så laver du en fil index.htm med:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 3.2 Final//EN\">
<HTML><HEAD>
    <TITLE>[Ingen titel]</TITLE>
</HEAD>
<frameset rows=\"100%,*\">
  <frame src=\'index2.htm\'>
</frameset>
</HTML>

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. juli 2001 - 14:03 #6
Ups.  skift  [Ingen titel]  ud med titlen på din side. Den vil også stå uforanderlig ligesom adressen.
Avatar billede olebole Juniormester
17. juli 2001 - 14:52 #7
<ole>
...og når nu vi tillader os at kalde det et frameset, så lad os også skrive et sæt (det har NS det absolut bedre med):

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 3.2 Final//EN\">
<HTML><HEAD>
    <TITLE>[Ingen titel]</TITLE>
</HEAD>
<frameset rows=\"100%,*\">
  <frame src=\'index2.htm\'>
  <frame src=\'tom.htm\'>
</frameset>
</HTML>

/mvh
</bole>
Avatar billede madswen Nybegynder
17. juli 2001 - 15:13 #8
Jeg synes ellers at det så godt ud i IE, og så ligner det lort i NS.-..hvad gør jeg forkert..er der et eller andet tool til at optimerer koden med så det kører bedere ?...
jeg bruger Dreamweaver 4.0..

takker...
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. juli 2001 - 15:23 #9
Du er ikke den eneste med det problem. Hvis det ellers er en trøst :)
en mulighed er at udvikle sine sider i Netscape. Så kan man nogenlunde regne med at de også duer i Explorer.

eller endnu bedre: hente et par versioner af Netscpae og installere på sin computer. Og en Opera nu du er igang (den er gratis nu).

Så kan du løbende teste i de forskellige imens du udvikler din side. Istedet for at stå til allersidst og opdage at \"en hel masse, gud ved hvad\" skal rettes til.

der er ingen mirakelkur. Dog hjælper det noget slavisk at overholde HTML standarden og andre standarder. selvom også IE (for slet ikke at tale om FrontPage) ret aktivt opfordrer til at overtræde den.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. juli 2001 - 16:05 #10
men det var et ret \"ikke spor nyttigt\" svar når du nu sidder i situationen.
check siden her \'http://validator.w3.org/\'
Så får du oplyste en hel del af de ting der bør rettes.
Avatar billede madswen Nybegynder
19. juli 2001 - 11:48 #11
Tak for alle svar...
hvis er de nogel som vil hjælpe mig yderligere har jeg lagt et nyt spørgsmål på

http://www.eksperten.dk/spm/90406

mvh

Madswen