Avatar billede didder Nybegynder
16. januar 2010 - 17:35 Der er 6 kommentarer

Computer fryser, når jeg spiller

Hej eksperter

Fejl ved computeren:
Den fryser og looper lyden i 2-3sek, fortsætter fint i et par minutter, hvorefter den fryser og looper lyden igen, osv.

Har kun oplevet fejlen når jeg spiller. Fungere fint på skrivebordet.

----
Hardware er nok skyld i fejlen da den blev formateret for to dage siden og fejlen stadig var til stede efter formatering

Grafikkort - (opdateret driver og stresstestet med Furmark til 82 grader, fejl kunne ikke reproduceres)

CPU (stresstestet med IntelBurnTest i 10min, fejl kunne ikke reproduceres)

Harddisk (fejltestet med Chkdsk /F og /R og den kunne ikke konstatere en fejl)

PSUen ikke testet

RAM (Prøvet med to forskellige ramblokke, fejlen er der stadig)
16. januar 2010 - 17:49 #1
... og liiiiidt mere info ønskes:

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Bærbar ?
Stationær ?

Hvilke 'spil' ?
Avatar billede didder Nybegynder
16. januar 2010 - 18:48 #2
Undskyld :)

Stationær med win 7 64 bit

Og det er i Heroes of Newerth og Medieval II - Total War , da det er de to eneste spil jeg har installeret pt. Men gjorde det også i andre spil.
16. januar 2010 - 19:02 #3
... men HAR det virket engang med DEN Hardware ?

Du har jo ikke skrevet noget om
Fabrikat, model, type , ...
på Hardwaren: CPU, RAM, Grafikkort, ... ?

Check evt. her -> http://cyri.systemrequirementslab.com/srtest/
Avatar billede didder Nybegynder
16. januar 2010 - 20:43 #4
Ja - den har hele tiden virket. Har haft den i over 2 år nu. Den har dog "knaldet" harddiskene 2 gange. De er helt nye dem der sidder i nu.

CPU: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz
RAM: 2 gb Corsair XMS2-8500 1066 MHz
OS: Windows 7 64bit
GFX: GeForce 8800 Ultra
16. januar 2010 - 20:55 #5
... forstået på den måde at NU opfører den sig som beskrevet øverst ? Og sådan var det ikke tidligere ???

Eller hyr ?
Avatar billede didder Nybegynder
16. januar 2010 - 21:18 #6
Altså den har ikk gjort det her før .. Den begyndte på det et par dage siden, og så formaterede jeg den.. Men den gør det fortsat..