Avatar billede Januar68 Nybegynder
15. januar 2010 - 18:56 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan er I blevet Eksperter?

Nu har jeg set mange spørgsmål løst på en god måde her på Eksperten. Derfor fik jeg lyst til at spørge om: "Hvordan er I blevet sådan nogle fine Eksperter til at hjælpe folk med deres indviklede spørgsmål?"

Januar 68
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
15. januar 2010 - 19:01 #1
Der er sikkert mange der arbejder med det til dagligt :)

Ellers ved læsning og øvelse.
Avatar billede nugga Nybegynder
15. januar 2010 - 19:03 #2
Nu vil jeg ikke selv sige jeg er eksepert men..

-Jeg har spurgt eksperterne vis jeg manglede hjælp :D

-Jeg har en stærk kærlighed for computer hardware, men desvære også en dyr kærlighed.
15. januar 2010 - 19:04 #3
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...

---

Ellers et "godt spørgsmål" *S* ...
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2010 - 19:06 #4
Det er jo nok lidt forskelligt.

Men en eller anden kombination af:
- uddannelse
- arbejde
- eksperimenteren i fritiden
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2010 - 19:08 #5
larry>

Spoergsmaalet ville naturligvis vaere off-topic i E coadmin, E forslag og E fejl - men er det ikke on-topic eller ihvertfald acceptabelt taet paa i E generelt ??
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. januar 2010 - 19:10 #6
Nu er det jo lkke sikkert at man er ekspert! men det har jo altid været en god ide at have et sted hvor der er mange der har erfaringer og måske har løst et problem der kan give sin erfaring videre! så andre kan nyde godt af det. Det med at løfte i flok!
Avatar billede vejmand Juniormester
15. januar 2010 - 19:14 #7
Jeg har fået min "viden" via: Leg, forsøg, selvoplevede problemer, og især, utallige timer på Eksperten, hvor jeg har læst/skimmet næsten alle spørgsmål i mit interesseområde igennem 5½ år.

Når jeg så støder på et interessant spørgsmål, Googler jeg det, og der igennem får jeg ofte mere information, end det eksakte problem, spørgsmålet lige handler om.
Avatar billede store-morten Ekspert
15. januar 2010 - 19:20 #8
"Hvordan er I blevet sådan nogle fine Eksperter..."

Jeg er lang fra ekspert?

Men har kikket,set og lært meget ved at kikke med på denne side.

Måske mere inde under katagorien Fine Eksperter, forstået på den måde, at kan jeg hjælpe en, med den begrænsede vide jeg har, er jeg glad.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
15. januar 2010 - 19:47 #9
Nu ved jeg ikke om jeg er en god ekspert ligesom alle de andre, men jeg har fået min viden ved at eksperimentere med alt det der handler om software.
Jeg har også haft haft en dårlig computer, hvor den havde en hel masse fejl. Jeg lærte at løse de fejle, og sådan kan jeg også hjælpe andre personer her i eksperten med dem.

Jeg hjælper bruger, fordi de også hjælper mig. Et kredsløb kan man jo sige.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2010 - 19:57 #10
Det er faktisk svært at svare på.

For mit vedkommende begyndte det med at rode i gammel hardware, med hvad deraf følger af driver-drillerier, og Windows der ikke ville som jeg ville.
Så sugede jeg til mig herinde, fra folk der vidste mere end mig, og efterhånden fik jeg mod på at hjælpe andre med de ting jeg nu kunne.

Det store gennembrud kom, da min PC blev inficeret med noget utøj på nettet, jeg fik hjælp til at få skidtet fjernet, og begyndte så at søge informationer og læse om forskellige infektioner og metoder til at fjerne dem.
På det tidspunkt var der ikke mange danskere, der kunne fjerne virus og malware, især ikke bruge de lidt mere avancerede værktøjer.
Dem fik jeg kontakt med, og kom under oplæring, både herinde og i udlandet.
Sidenhen blev Spywarefri.dk oprettet, den blev jeg en del af, da Perhaps (daværende ejer) startede sit forum op, og har været der lige siden.
I takt med at malwaren er blevet mere sofistikeret, er værktøjerne det også, så jeg må nok erkende at hardware og windows er røget noget i baggrunden, til fordel for malwarebekæmpelsen.

Endelig er der glæden, og et eller andet sted en forpligtelse, ved at hjælpe folk til at redde data, få deres PC til at køre igen, og ikke mindst, give folkene bag Malwaren en virtuel blodtud i ny og næ.
Avatar billede tiger_dk Mester
15. januar 2010 - 19:58 #11
jeg er vokset op med IT, og det har faktisk haft min interesse det meste af mit liv. Jeg fik min først pc i 1995, der før var det Commador 64. Og den pc jeg har nu, er tårnet fra 2000, alt er udskiftet inden i, endog op til flere gange, det har jeg selv sat i, og maskinen køre stadig.
Jeg suger viden til mig, jeg lærer også en masse ting her inde og andre steder, og kan senere hen løse de diverse problemer selv, uden jeg har brug for hjælp f.eks. her fra !

Eksperten.dk er et genial sted, til at søge hjælp alt inde for IT og elektronik osv. Den har hjulpet mig i mange situationer, hvor det så sort ud !
Avatar billede Januar68 Nybegynder
15. januar 2010 - 20:03 #12
Tak til alle. Lyder hyggeligt. Og så var jeg jo ikke klar over dette:

"Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk."

Men så blev jeg så klog.
Avatar billede Januar68 Nybegynder
16. januar 2010 - 07:17 #13
Er der andre end nugga, som vil have del i de få points?
Så kom med et svar, tak
Avatar billede vejmand Juniormester
16. januar 2010 - 07:41 #14
Nej tak, jeg springer over.  :-)
16. januar 2010 - 10:34 #15
Arbejder også med support mm. på "datamater" professionelt i et stort firma.
Samt lidt AOF undervisning om samme.
Har en form for 'værksted' hjemme...
osv osv ...
16. januar 2010 - 10:34 #16
Skipper Point...
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. januar 2010 - 10:59 #17
Skipper Point..:-)
Avatar billede store-morten Ekspert
16. januar 2010 - 12:40 #18
Ingen Points til mig..Tak ;-)
Avatar billede fromsej Praktikant
16. januar 2010 - 12:41 #19
Jeg klarer mig også fint uden point. :)
Avatar billede tiger_dk Mester
16. januar 2010 - 13:00 #20
ping !
Avatar billede Januar68 Nybegynder
16. januar 2010 - 14:06 #21
Tror at alle har tilbagemeldt nu, ellers er det bare ærgerligt ...