Avatar billede lkt Juniormester
15. januar 2010 - 10:50 Der er 7 kommentarer

Tilslutning trådløs router

Jeg har været ved at tilslutte en trådløs router. Desværre kan jeg ikke få den til at virke. På et tidspunkt blev jeg spurgt om noget i retningen af om det var privat eller i en lufthavn eller lign. Der svarede jeg privat, men tror nu, at jeg har fået oprettet et lokalt netværk. Når installationen er ved at være færdig kontrolleres det om alt er i orden, det er det(vi får 4 flueben), men så hopper den alligevel tilbage og vil tjekke igen.

Det trådløse netværk står som usikkert, jeg vil jo gerne ha' en sikkerhedskode. Når jeg ser på forbindelsen, kan jeg se, at forbindelsen slet ikke går på internettet.

Jeg har prøvet at installere 3 gange nu, men kommer aldrig til spørgsmålet om lufthavnen igen. Derfor tror jeg måske det er der fejlen ligger.

Der er Windows Vista på computeren og det tårdløse netværk hedder Netgear.

Kan jeg mon få lidt hjælp? Jeg kan ikke en helt masse computerudtryk, så jeg skal nok ha' tingene skåret ud i pap.
Avatar billede haverslev Novice
15. januar 2010 - 11:00 #1
Reset routeren og begynd forfra.
Der er som regel en lille "knap" som sidder bagpå - i et lille hul, hvor man med f.eks en kuglepens spids kan trykke på den knap i ca. 10 sekunder og alle indstillinger er resat.

Nu skriver du ikke model nummer osv på Netgear:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5815
Avatar billede lkt Juniormester
15. januar 2010 - 11:43 #2
Jeg vil prøve med at resette routeren. Jeg er på min arbejdsplad i øjeblikket, så jeg kan først gøre det, når jeg når hjem.

Når jeg har gjort det, skal det så virke, eller skal jeg så installere routeren igen?
Avatar billede JegErMegetHemmelig Nybegynder
15. januar 2010 - 12:20 #3
Du skal starte forfra med opsætningen af routeren når du resetter routeren.

Hvilken router model har du ? (det vil hjælpe vedrørende opsætningen).
Har du en fast ip (statisk) eller dynamisk ip ?
Avatar billede lkt Juniormester
15. januar 2010 - 12:41 #4
Åh, nu bliver det sævrt for mig. Modellen kan jeg godt finde ud af at se, når jeg kommr hjem.

Men hvad mener du med fast ip eller dynamisk ip. Udbyderen hedder Altiboks tidligere Midvest Bredbånd.
Avatar billede haverslev Novice
15. januar 2010 - 13:54 #5
Jeg er næsten 100% sikker på, at du har dynamisk IP
Hvis du havde fast IP, så vil du helt sikkert vide det, da en fast ip adresse hos dem - koster 99 kr. i oprettelse og derefter 25 kr./mdr. - det er et tillægsprodukt.
http://www.altibox.dk/privat/priser

Fast IP er faktisk kun nødvendig at have, såfremt man har egen server, som andre skal tilgå via internettet (ip adresse)
Avatar billede lkt Juniormester
16. januar 2010 - 12:02 #6
Jeg har nu prøvet at resette routeren og installere igen. Det hjælper desværre ikke.

Produktet er:
Netgesr Wireless-G 54
Router Kit
WGB111

Kan oplysningerne hjælpe?
Avatar billede haverslev Novice
16. januar 2010 - 13:32 #7
Prøv at config den med WEP i første omgang og se om du får "hul" igennem - når du har det, så ændre den til WPA-PSK da det er mere sikkert:
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/112/session/L3NpZC9OYW1QQzdTag==/sno/0