Avatar billede ra__mus Nybegynder
14. januar 2010 - 22:21 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af Stationær pc fra elgiganten

Hvor god er denne pc:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar/IXTREA6540NCD/packard-bell-ixtreme?Selected=Specifications#tProductTabcontent

i forhold at køre virtuelle systemer  ?
, skal igang med 70-640, 70-642, 70-646 i microsoft certificering ( windows server 2008)

og kan den spille World of warcraft i rimelig opløsning ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2010 - 22:31 #1
Hvad er rimelig opløsning (Hvad er max for din skærm?)
Max udbredte for skærme i dag er 1440x900 da det er dem der er flest af på markedet pt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2010 - 22:31 #2
max rettes til mest
Avatar billede Blandy Praktikant
15. januar 2010 - 08:47 #3
Grafikkortet kan tage 2560 x 1600 i opløsning.

Men vil sige at det er en udemærket stærk pc. I hvert fald til det du skal bruge til.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
15. januar 2010 - 09:15 #4
Lyder godt, vil den kunne kunne spille wow ikke bare i god opløsning men også klare de øvrige krav oksy ?

Har set at grafikkortet ikke hører til øverst i diverse charts..

Processoren er vel meget stærk sammenlignet med andre eller hvad ??
Avatar billede justrace Novice
15. januar 2010 - 11:32 #5
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. januar 2010 - 12:26 #6
ra__mus> 5.530 point (1.325 ude)

Fix lige dine åbne spørgsmål så kan det være vi gider hjælpe...
Avatar billede JegErMegetHemmelig Nybegynder
15. januar 2010 - 12:29 #7
Det er en fin nok computer. Dog ville jeg foreslå at du samler selv eller får en bekendt til det.

Oftest kan det ikke svare sig at købe computere der i forvejen er samlet og sælges i Bilka, Elgiganten, Fona, Føtex o.s.v.

Den du referer til vil godt kunne dække dit behov, men du ville få mere ud af selv at bygge en (bedre dele + du ved hvad du får).

Processoren vil godt kunne klare dine ovenstående krav.
Men men men. Gå efter AMD hvis du skal bruge den som gamer maskine og vil få mest ydelse for pengene. Vælg Intel processor hvis du skal bruge maskinen til tunge programmer (billedredigering, videoredigering o.s.v.). Intels er lidt kraftigere end AMDs men prisen er så også det højere. Dog får du mere "bang for your buck" med AMDs.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
15. januar 2010 - 23:01 #8
god10
okay hvilken pc ville du anbefale som saml selv til samme pris ca 4500,- incl windows 7 ?
Avatar billede ra__mus Nybegynder
17. januar 2010 - 20:39 #9
??
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2010 - 21:11 #10
Hmmmm.....!!!!

Læs venligst #6 ...

Der er INTET sket ...
Avatar billede JegErMegetHemmelig Nybegynder
18. januar 2010 - 08:52 #11
Det er såmænd meget smag og behag.
Ønsker du en Intel eller AMD processor?
Ønsker du et Nvidia eller ATI grafikkort?
Hvilken type RAM ønsker du ? Kingston, Corsair eller måske OCZ ?
Er der et bestemt kabinet du ønsker dig? Skal det have laser kanoner, super skrigende pink farve, med lyserødt betræk både ude og inde i computeren? Eller skal det være enkelt og stilrent? Eller skal der sidde noget lysgejl, med nogle kæmpe blæsere i den?

Har du evt. nogle krav til computeren? skal den kunne lave kaffe som noget ekstra? eller måske være "bærbar" således at det er nemmere at tage den med til LAN partys?
Avatar billede JegErMegetHemmelig Nybegynder
18. januar 2010 - 09:29 #12
Jeg beklager for resten den sene besvarelse, jeg har dog for en gangs skyld holdt en ordentlig "slap-af" weekend :-), så jeg har slet ikke siddet ved computeren.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
18. januar 2010 - 21:09 #13
john_tigers
Mange spørsmål er uafsluttede fordi de simpelthen ikke er færdig behandlede endnu.

god10
Jeg søger en stærk pc (cpu mæssigt, gerne 1000 Gb HD, min 4 GB ram, grafikkort rimeligt, skal kunne spille WOW rimeligt..den skal dog være stærkere på cpu end på grafikkort, med windows 7, pris samlet med alle komponenter og windows 7 = max 5000 kr.

Håber i kan hjælpe herinde :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2010 - 21:17 #14
Spørgsmål ældre end 1 uge er døde.
Du får ikke flere kommentarer, så du må gerne lukke dem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2010 - 21:18 #15
Spørgsmål ældre end 1 uge er døde.
Du får ikke flere kommentarer, så du må gerne lukke dem.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
21. januar 2010 - 22:04 #16
john så er der lukket for de fleste spm :-)

giv gerne en opsætning for en pc, som kan samles ?

I 4000-5000 kr klassen