Avatar billede jesper-mp Nybegynder
14. januar 2010 - 22:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tick marks - revision

Jeg står og skal bruge nogle revisionsmærker / værktøjer til excel.

Er der nogle der ligger inde / eller ved hvor man evt. kan finde et godt ad in program til excel med forprogrammeret værktøjer?

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2010 - 07:26 #1
Jeg kender ikke til hvad der måtte findes af andre værktøjer men for eksempel et flueben kan du i Excel få ved at holde Alt-tasten nede før du på det numeriske tastatur trykkker 0252 og herefter formaterer cellen med font Wingdings.

Men det er måske slet ikke noget i den retning du mener?

Hans
Avatar billede jesper-mp Nybegynder
15. januar 2010 - 23:15 #2
Nej det var ikke lige det jeg tænkte på. Jeg ved der findes små ad' til excel - altså revisions mærker samt værktøjer.

Det drejer sig drejer sig ganske enkelt om tjek mærker samt evt fluks og summeringsformler
Avatar billede perhol Seniormester
16. januar 2010 - 11:12 #3
Det kan også klares ved at sætte følgende kode på arkets kodemodul:

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    With Target
        Cancel = True
      If .Value = Chr(252) Then
            .Value = ""
        Else
            .Value = Chr(252)
            .Font.Name = "Wingdings"
            .Font.Bold = True
        End If
    End With
End Sub

Den gør at du ved doppeltklik på en celle i arket får et check-mærke i wingdings fed.

Rutinen kan sikkert laves om til en add-in af en af de skrappe
Avatar billede jesper-mp Nybegynder
18. juni 2011 - 12:09 #4
test