Avatar billede ChazyChaz Nybegynder
14. januar 2010 - 18:20 Der er 6 kommentarer

Kanalindstilling

Hej,

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg har et Philips cineos fladskærms-lcd tv mrk.: 42pfl7433.

Det har altid været enkelt at indstille kanalerne på de gamle fjernsyn, men dette her giver mig problemer, og det koster jo en formue at få en tekniker ud bare for at stille kanalerne.

Jeg vil gerne have indstillet de forskellige stationer på bestemte kanaler, men det eneste jeg kan ved hjælp af brugsanvisningen er at:
Flytte kanaler
Omdøbe kanaler
Lave helt nye kanaler

Men ikke det som jeg ønsker: f.eks. selv bestemme at dr1 skal på kanal 1 og tv2 på kanal 2.

HJÆLP! Håber der er nogle som kender et trick til hvordan man gør. Jeg har siddet i timevis med tv'et og vejledningen - og der er intet der viser hvordan man selv vælger kanalnummeret frekvensen skal gemmes på.

På forhånd en milliard tak.

HMH
Avatar billede Bodillen Nybegynder
14. januar 2010 - 19:03 #1
Du skriver, at du kan flytte kanalerne - jeg går ud fra, du mener stationerne.. er det ikke det, du vil? Fandt denne passage i manualen, der beskriver, hvordan du ændrer rækkefølgen af stationerne, mon ikke de kan lægges fortløbende på kanal 1,2,3...

6.3.3 Reorder the channels (= stationerne)

Change the order of the stored channels.

1 Press Menu.
2 Select Setup > Installation > Channel
installation > Rearrange.
3 Press > to enter the channel list.
4 Press up or down in the channel list to select the
channel you want to reorder.
5 Press the yellow key to move up the highlighted
channel in your channel list.
6 Press the blue key to move down the
highlighted channel in your channel list.
7 Press Menu to quit the menu.

Hvis du har problemer med engelsk, oversætter jeg gerne, men mon ikke du har en dansk manual.

Har du købt tv'et over nettet? Ellers er der også den mulighed at gå ind i butikken og blive der indtil de har vist dig, hvordan man gør.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2010 - 18:57 #2
Har du prøvet at læse din brugsanvisning igennem, ang omflytning af kanaler, Philips kan godt værer lidt kryptiske, står som regel under kannal installation ;-), ellers prøv at spørge her.
http://www.flatpanels.dk/
Avatar billede ChazyChaz Nybegynder
14. januar 2010 - 19:11 #3
tak for svar...

brugsanvisningen er læst tusind gange , der er 3 sider med kanal indstilling og jeg har gjort præcist hvad der stod....

jeg har prøvet præcist det "Bodillen" har skrevet, og det virker bare ikke... jeg rykker nogle kanaler rundt på plads og så flytter de andre sig.. har gjort alt til punkt og prikke....

har ik problemer med sprog...

tvet er købt i en butik, men første gang hvor kanalerne skulle indstilles var der også en ude , som skulle have penge for det.. de gør ikke noget gratis.....
Avatar billede Bodillen Nybegynder
14. januar 2010 - 19:35 #4
Det må kunne lade sig gøre! Der er system i, hvordan de andre stationer rykker, når du flytter én. Det er jo lidt svært at hjælpe over nettet, så mit gammeldags råd er: flyt rundt og rundt indtil du kan gennemskue systemet - prøv så med papir og blyant - lav et skema, hvor du i ro og mag kan få puslespillet til at gå op.

Ang kundeservice, ja så ved du da, hvor du ikke skal handle...
14. januar 2010 - 21:29 #5
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...
Avatar billede ChazyChaz Nybegynder
20. januar 2010 - 17:37 #6
Beklager, jeg forstod det bare som "hvis man manglede et forslag til noget..."