Avatar billede maddesen Nybegynder
14. januar 2010 - 17:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

dvd-rw forsvundet i vista

Hey eksperter..!

Jeg har et problem. Min dvd-brænder er forsvundet i mit vista home premium. Jeg kan ikke se den i computer og heller ikke i enhedshåndtering. Går jeg ind i administration og vælger diskhåndtering kan jeg også kun se mine harddiske. Problemet er kommet pludseligt. Jeg har oplevet det tidligere, men blev enig med mig selv om at det gamle drev var gået. Det var også korrekt antaget da det ikke kunne læse cd'er mere. Nu er problemet så opstået med mit nye drev som ikke er mere end 1 måned gammelt. Jeg har læst lignende posts her på siden, tjekket i registreringsdatabasen under HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control/Class/{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Desværre ligger her ikke nogen lower- eller upperfilters. Jeg har prøvet at skifte SATA-kablet fra drev til bundkort, uden held. bakken kører fint nok ud og ind. Drevet virker ganske levende, computeren virker ganske levende, men af en eller anden årsag er forbindelsen mellem de to forsvundet... i hvert fald i windows...
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2010 - 17:16 #1
Med på en kigger, da vi har samme problem i Vista home basic, med en Acer bærbar.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2010 - 17:29 #2
Kan heller ikke se den i Bios.
Avatar billede maddesen Nybegynder
14. januar 2010 - 18:35 #3
Jeg har netop tjekket mit bundkort, og set vha. bios at jeg havde forbundet cd-rom drevet til 2 sata-porte som jeg har deaktiveret da de kun kan benyttes til RAID. At det så først er nu problemet er kommet forstår jeg dog ikke, men mit drev virker uden problemer nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2010 - 18:58 #4
Det var da godt du fik klaret dit problem,inde i bios.
Jeg skal også når jeg får computeren igen, prøve at se om der er indstillinger i bios der forhindrer at jeg kan se det. Men jeg tror selv drev er defekt.