Avatar billede kmalco Nybegynder
14. januar 2010 - 11:21 Der er 5 kommentarer

Udnyttelse af personfradrag

Hej!

Håber der findes en kløgtig mand/kvinde som kan hjælpe mig med nedenstående.

Jeg har opsagt mit arbejde pr. 31. marts 2010 for at flytte til udlandet (Asien) for at bo og arbejde.

Jeg har i dag kontaktet Skat for at høre om det var muligt at få fordelt mit personfradrag på 42.900 kr. på 3 måneder i stedet for 12 måneder.

Jeg modtog det svar at det er ikke muligt.

Nu lyder mit spørgsmål så til jer:

Kan det passe og i så fald det er korrekt, er der så en kreativ måde jeg kan få udnyttet mit personfradrag på, eller skal jeg blot indse at når jeg ikke arbejder i Danmark i 12 måneder kan jeg heller ikke få personfradrag for 12 måneder?

Håber at høre fra jer.
14. januar 2010 - 11:33 #1
Mon ikke du kan regne med, at når SKAT oplyser at det kan du ikke, ja - så er det svaret på dit spørgsmål.
Avatar billede julleman Nybegynder
14. januar 2010 - 11:39 #2
Du kan vel bare lave dit skattekort om til dit frikort, så får du fuld løn uden skat indtil dit fradrag er brugt.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2010 - 15:17 #3
Du er fritaget for SKAT den dag melder dig fra i folkeregistret.
Sørg for at have opsagt dit lejemål eller solgt dit hus.

Jeg kan ikke gennemskue hvorfor du du spørger om fradrag hvis du reélt flytter til udlandet?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. januar 2010 - 09:11 #4
Hvad med at kontakte en revisor. Jeg ved at min kammerat har fået hjælp af en dengang han flyttede til Kina.
Avatar billede 8718 Juniormester
15. januar 2010 - 19:46 #5
>erikjuul - Jo, hos SKAT kan man regne med at få svar på det, man spørger om! Et årsfradrag kan ikke fordeles på 3 måneder.

Jeg er helt enig med 'julleman', at skattekortet skal ændres fra et hovedkort til et frikort.