Avatar billede nFaurskov Nybegynder
14. januar 2010 - 10:50 Der er 10 kommentarer

pc viser sort skærm, hmmm?

Heej eksperter

Jeg er løbet ind i noget af et problem. Jeg havde min stationære hvor jeg kørte med XP. Så fik jeg opgraderet til win 7, og det kørte fint i to uger cirka. Så gik den lige pludselig i BSOD, og den BSOD der kom frem var så grumset at jeg overhovedet ikke kunne se hvad der stod. Der var kunne jeg overhovedet ikke starte computeren normalt. kun i fejlsikret, hvor den kunne køre lidt og så gik den igen i BSOD med den underlige grumsedse noget på skærmen.
Jeg snakkede så med en ven som anbefalede mig at geninstallere win 7, og det gjorde jeg, eller rettere forsøgte. for midt under install gik den igen i BSOD på samme måde. jeg mistænkte bundkortet for at være synderen så derfor flyttede jeg grafikkort (7300 GS)og mine to Harddiske, x fi lydkort, og processor(athlon x2 +5600) over på et andet bundkort jeg havde stående. med det resultat at jeg overhovedet ikke kunne få noget billed på skærmen, helle ikke med et andet grafikkort(et ati nogenlunde svarende til det andet). Ram har jeg også forsøgt at skifte på begge bundkort og køre med henholdsvis den ene og den anden ram blok alene. Til sidst skiftede jeg så tilbage og prøvede at samle alt korrekt på det første bundkort(det er et geforce 6100 pm m2 mener jeg det hed), og se om jeg kunne få installeret der igen, men med det resultat at jeg ikke kan få noget billed der heller.

Ahhh, frustationene breder sig, what to do?
Jeg kan få diverse blæsere igang der er sat direkte til bundkortet, men derfor kan der vel stadig være noget andet galt :S
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2010 - 10:58 #1
hvor kraftig er din stømforsyning

jeg bruger 750 watt og har også ati gigabyte 4870x2 på pc
Avatar billede nFaurskov Nybegynder
14. januar 2010 - 10:59 #2
kun en 240, men den har kørt fantastisk i laaaang tid :S
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2010 - 11:01 #3
ved det faktisk ikke men den må have været en del varm

kan du ikke låne en krafigere af ewn kammerat inden du køber en større.
m.v.h
Avatar billede drenriza Nybegynder
14. januar 2010 - 12:07 #4
har du tjekket at det ikke er et varme problem?
Avatar billede nFaurskov Nybegynder
14. januar 2010 - 12:07 #5
jeg har pillet siden af, og sørret for hvad jeg vil betegne som mere end rigeligt luft.
Avatar billede nFaurskov Nybegynder
14. januar 2010 - 13:43 #6
Nu jeg endelig kommet videre!!!

Nu er jeg igang med win 7 install, men når den så kommer til starting windows, så failer den og går i BSOD lige efter.

Det ret grattet den BSOD der kommer frem men der står noget med "nvlddmkm" eller noget i den retning. det cirka det eneste jeg kan læse af det.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2010 - 14:06 #7
så er det dit nvida graffikkort der er synderen - passer det ikke du har sådan et i
Avatar billede nFaurskov Nybegynder
14. januar 2010 - 14:08 #8
jo det passer jeg har det. så du mener det grafikkort der er defekt evt?
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2010 - 14:12 #9
tag det ud og gå det efter for skidt og møg og prøv at sætte det i igen men hvis det fejler er det enten manglende strøm som jeg stadig tror eller også er det bare stået af.

m.v.h
Avatar billede nFaurskov Nybegynder
14. januar 2010 - 14:24 #10
prøver lige og tjek det for lort. men synes bare ikke det bør være strømmen når jeg har kørt med det i månedsvis uden problemer :S