Avatar billede Weibrecht Nybegynder
13. januar 2010 - 12:06 Der er 3 kommentarer

Køb af digitizer

Hej,

Jeg er på udkig efter min første digitizer, men er meget i tvivl om hvilken en det skal være. Jeg har kigget på nogen af mærket Wacom, men da de laver digitizere i mange prisklasser, er det svært at vurdere hvor meget jeg skal give, for at det er godt nok. Jeg skal primært bruge den i programmer som Illustrator og Photoshop hvilket betyder at den skal være trygfølsom.

Håber I vil komme med nogle forslag:)
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. januar 2010 - 14:53 #1
Det vigtige er at du ikke køber for billigt. Særligt trykfølsomheden er vigtig og de bilige modeller kan ikke være med her.

Jeg har selv en gammel Wacom Intuos 2 i A5 som jeg er ret glad for så jeg vil anbefale dig at kigge på intuos 4 i A5. Hvis du synes den er for dyr, så spar hellere op end at købe en billig som du aldrig rigtig får nok ud af til at blive glad for den
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. januar 2010 - 18:20 #3
Jeg synes ikke den er for lille. Fidusen er at du sagtens kan lave store ting på en lille digitizer, det betyder blot at små bevægelser med pennen giver store udsving på skærmen. Dette er et spørgsmål om balance hvor pladens størrelse skal passe til din hånd og dens naturlige bevægelsesfrihed. En stor plade kan betyde at du skal flytte hele hånden, hvilket kan være en ulempe. Hvad der passer til dig må du prøved dig frem til, A5 er perfect til mig.

Den du linker til ville jeg ikke kaste mig ud i, det er hvad jeg betragter som en billig løsning såm jeg ville mene at du bliver ked af og ikke får nok ud af.