Avatar billede probi Nybegynder
12. januar 2010 - 23:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

netværks harddisk med tilslutning af ekstra eksterne harddiske

Hej alle i genier...

Jeg søger en Nas harddisk( netværks-harddisk )som har den mulighed at jeg kan sætte mine andre eksterne harddiske til, og så vil de virke via Nas hd'en over netværket... Og dette må meget gerne være trådløst...

Det fungere sådan hjemme hos mig... jeg har 2 eksterne hd'er som jeg pt har sat til min nye acer revo, som er sat til tv'et, men jeg vil gerne have jeg kan komme til de eksterne hd'er via netværket, så alle 3 pc'er i huset kan komme på dem...

Jeg kender ikke så meget til Nas hd'er, så håber i kan hjælpe...

Hilsen Probi
Avatar billede justrace Novice
12. januar 2010 - 23:47 #1
Kig på qnap. De har flere modeller med 2 eller 2-4 usb-stik.

Trådløst kan man vel godt kalde dem når den bliver koblet til din router med kabel, og man derved kan nå den trådløst. :)
Avatar billede justrace Novice
12. januar 2010 - 23:50 #2
Teg lige et kig forbi et par gamle spørgsmål du ikke har fået lukket.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. januar 2010 - 06:38 #3
QNAP er geniale, har selv en 219p. Alternativt Linksys NSLU2, men de bliver først trådløse når du forbinder dem til en router eller wireless bridge (så som http://www.linksysbycisco.com/EU/en/products/Bridges)
Avatar billede probi Nybegynder
13. januar 2010 - 17:18 #4
deer erblevet lukket noget nu:P

men det ser ud til det er sådan noget jeg skal have fingre i
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2010 - 17:35 #5
Læg lige mærke til at QNAP lige har smidt en ny serie, x59 (eks. 459 vil være et kanon godt valg) på gaden, med en væsentlig hardware forbedring.

http://www.pcworld.dk/art/11377?a=newsletter&i=1087

http://www.qnap.com/Products.asp

Husk det er dem med 59 til sidt der er de stærkeste. :)

Har en 409 Pro Turbo, men der er ingen tvivl om jeg skal have skiftet. :)
Avatar billede probi Nybegynder
15. januar 2010 - 15:22 #6
så må de gamle modeller vel gå lidt ned i pris, tror i ikke?
Avatar billede justrace Novice
15. januar 2010 - 15:30 #7
Det plejer ikke at være meget, men hold øje med dba.dk. :)

Det kunne jo være der bliver et par brugte til salg.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. januar 2010 - 15:59 #8
De gamle går ikke ned i pris, de udgår!
Avatar billede probi Nybegynder
30. januar 2010 - 00:53 #9
lukket