Avatar billede Kalle1 Nybegynder
12. januar 2010 - 22:47 Der er 8 kommentarer

tdc og xbox - kan du hjælpe ?

jeg har tdc erhverv. Mit problem er at xboxen ikke kan komme på nettet via routeren. Mange andre haft haft dette problem, er der nogen der har en løsningsmodel ?

På forhånd tak for hjælpen !
Avatar billede lodbergs Nybegynder
19. januar 2010 - 16:43 #1
Selvom jeg har sendt en pb til dig i anden forbindelse, poster jeg lige løsningen her, så andre kan få gavn af den:

Fik selv TDC Erhverv med en Netopia router med indbygget modem hvorefter min Xbox var i Strict mode. Men nu er problemet løst:

Den router jeg bruger er en linksys WAG 160 N som jeg fik for ca. 650kr med fragt fra Pixmania.

Den drillede MEGET i starten, da TDC ikke kunne hjælpe særligt meget med indstillingerne.

Men nu kører den max efter jeg opdaterede til nyeste firmware samt ændrede default-indstillingerne under "Basic setup" til:

Encapsulation: RFC 1483 Briged
Multiplexing: LLC
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 101
DSL Modulation: G.dmt (virker vist også med Multimode)

Vh. Søren
Avatar billede Kalle1 Nybegynder
19. januar 2010 - 17:47 #2
Hej Søren

tillykke med købet - og super at det virker ;-)

Mit stik er IKKE det der ligner et telefonstik. Skal jeg købe den samme router som dig eller hvad vil du råde mig til ?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede lodbergs Nybegynder
19. januar 2010 - 18:00 #3
Hej Kalle

Så burde det virke med det setup som jeg har. Det skal dog lige siges, at du måske kan få noget der er billigere og bedre til prisen. Men mit setup virker og bygger på den nye N teknologi, som er hurtigere end den gamle G.

Vh. Søren
Avatar billede Kalle1 Nybegynder
08. februar 2010 - 20:11 #4
hej søren

jeg har købt en router identisk med din. Jeg spørger nok dumt men "telefonstikket" er der ikke plads til, skal jeg så køre med begge routere ? Ved du hvilken slags forbindelse vi har fra tdc ?
Avatar billede Kalle1 Nybegynder
18. februar 2010 - 09:45 #5
Hej

Jeg har lige købt en WAG160N med indbygget modem. Har TDC erhverv som udbyder og har også medarbejdertelefoni, hvorfor jeg også har en lille linksys box fra TDC mde 2 tlf.linier og en internetlinie. Fra vægstikket "linie" har jeg forbundet til den lille linksys-boks. Fra den lille linksysboks har jeg forbundet til linksys 160, og fra linksys 160 har jeg forbundet med netværkskabel til PCen. PCen skriver at der er forbindelse MEN jeg kan ikke komme ind på nogle hjemmesider. Jeg har prøvet at reparere forbindelsen, og der er ingen probs med at hente ny IP o.s.v.

Kan nogen hjælpe. Lodberg har hjulpet rigtig meget indtil videre, men det virker desværre ikke endnu.
Avatar billede lodbergs Nybegynder
18. februar 2010 - 10:13 #6
Hej Steve

To spørgsmål:

- hvad hedder den lille linksysboks - jeg tænker på modelnavnet (ligesom wag160n)

- har du fået lys i dsl lampen i routeren?

Vh. Søren
Avatar billede Kalle1 Nybegynder
21. februar 2010 - 17:46 #7
jeg går nu uden om den lille boks og direkte til væggen via RJ11 og RJ45 han-stik. Den står dog bare og venter på at hente netværksadressen (har den gjort i et par dage).

Har I nogen løsningsforslag ?
Avatar billede lodbergs Nybegynder
15. marts 2010 - 09:01 #8
Hey Kalle1

Tjek lige denne tråd - hvor det kom til at virke efter noget tid:

http://www.eksperten.dk/spm/898605

Vh. Søren