Avatar billede _et Praktikant
12. januar 2010 - 22:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

USB seriel port i /dev - Hvor er den?

Jeg har en USB seriel port som ikke dukker op i /dev

Jeg har brugt den på en linux box hvor den dukkede op af sig selv når den blev sat i. Det gør den ikke her under OS X Snow Lepard - Ps. jeg er ny til OS X

Jeg får ingen fejl i dmesg og den er i "systemprofil.app" så derfor regner jeg med at den er korrekt opdaget/indsat af systemet.

Kan nogen give mig noget hjælp til at oprette den devicefil der mangler eller finde ud af hvorfor den ikke bliver oprette automatisk - hvis det er normal praksis.

Mvh
Teddy Roskvist
Avatar billede aners Nybegynder
08. september 2010 - 22:51 #1
Er controlleren at finde i System Preferences > Network ?

Hviket terminal-app benytter du?

Min Acer-controller krævede en driver, som sikkert er ret generic - du kan få en kopi af driveren på forlangende (skriv post på exp.dk)

Jeg bruger selv ZTerm.app, det kan du hente her: http://homepage.mac.com/dalverson/zterm/ZTerm1.1b7.OSX.dmg

Husk at konfigurere baud, flowcontrol, osv :)
Avatar billede _et Praktikant
03. november 2010 - 11:37 #2
tak for forsøget

Lukket