Avatar billede moning Nybegynder
12. januar 2010 - 15:36 Der er 1 kommentar

Lås billede fast men det må ikke være tonet ned i farven

Hej med jer
Jeg vil rigtig rigtig gerne have et billede i word som modtager ikke kan flytte på, men hvor billedet ikke er tonet ned i farven. Så side hoved side fod dur ikke for der kan jeg umiddelbart ikke se man kan tone billedet op når man går ud af side hoved side fod???
En master har samme problem!!
Jeg kan dog se at i word 2008 er der nogen der hedder "Udgivelseslayout" og det er også fint, men der er bare ikke mange der har 2008 og så kan det jo være lige meget når det skal sendes ud til mange brugere.

Håber nogen kan hjælpe med dette irriterende problem!?? :-)

Venligst Moning (Louise)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. januar 2010 - 16:24 #1
Da du skriver "modtager", lyder det til, at det er et dokument, du skal sende til andre i elektronisk form. Hvis det er tilfældet, bør du under alle omstændigheder gemme dokumentet i PDF-format og sende PDF-filen. Det er der en række grunde til. Du har f.eks. aldrig sikkerhed for, hvordan andre ser dine Word-dokumenter - sideombrydningen afhænger f.eks. af den aktuelle printer, og specielt hvis man har lavet noget uhensigtsmæssigt i formateringen, kan der sagtens opstå markante forskelle i sideskift (kan f.eks. være tilfældet, hvis man har brugt manuelle sideskift).

"Nedtoningen" er kun noget, man ser, mens man arbejder i dokumentet i Word. I udskrift (og i Vis udskrift) eller i PDF er nedtoningen der ikke. Grunden til "nedtoningen" er, at sidehoved og -fod findes i et andet "lag" end selve hovedindholdet af teksten.