Avatar billede bob9730 Nybegynder
11. januar 2010 - 21:49 Der er 2 løsninger

LAN-forbindelse har ikke en gyldig IP-konfiguration

Jeg har nye pc'ere som skal på nettet. Den første gik det strygende med, men den anden kan ikke få hul igennem med ovenstående besked. Har prøvet at slukke og tænde opkoblingen men uden held. I kommandopromten med ipconfig/all kom de til at se således ud:

DEN SOM KØRER:

Microsoft Windows [version 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\Klub3>IPCONFIG/ALL

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Klub3-PC5
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : opasia.dk

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168D/8111D Family
PCI-E Gigabit Ethernet-netværkskort (NDIS 6.20)
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-24-1D-DE-B7-15
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::b517:adb9:1127:5638%11(Foretrukken)

  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 87.60.75.187(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.252.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 11. januar 2010 14:55:10
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 11. januar 2010 22:04:34
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 87.60.72.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 194.192.207.123
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 285221917
  DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-12-98-75-F5-00-24-1D-DE-B7-15

  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netværkskort isatap.opasia.dk:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort 6TO4 Adapter:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2002:573c:4bbb::573c:4bbb(Foretrukken)
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 2002:c058:6301::c058:6301
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Tunnel-netværkskort Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2001:0:d5c7:a2d6:3ca6:2c50:a8c3:b444(Fore
trukken)
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::3ca6:2c50:a8c3:b444%14(Foretrukken)

  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

DEN SOM IKKE KØRER:

Microsoft Windows [version 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\Klub3>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Klub3-PC4
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : opasia.dk

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168D/8111D Family
PCI-E Gigabit Ethernet-netværkskort (NDIS 6.20)
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-24-1D-DE-B7-53
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::5035:f134:67e2:a760%11(Foretrukken)

  Automatisk konfiguration af IPv4-adresse . . : 169.254.167.96(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 285221917
  DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-12-9C-20-97-00-24-1D-DE-B7-53

  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                  fec0:0:0:ffff::2%1
                                                  fec0:0:0:ffff::3%1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netværkskort isatap.opasia.dk:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Jeg har prøvet manuelt at ændre DNS servere til det samme som den øverste og samtidig definere suffiks til opasia.dk lige som den øverste, men det har ikke hjulpet, og er gået tilbage til automatisk.

Er der nogen som kan se hvad der skal gøres?

Bob9730
Avatar billede snowball Novice
11. januar 2010 - 21:57 #1
Du er løbet tør for IP adresser.

Eftersom du får tildelt offentlige IP adresser så har du 2 muligheder:

1) Køb flere af din udbyder

2) Køb en router

Det sidste er helt klart at foretrække da du så ikke vil løbe ind i problemet igen lige foreløbigt.
Avatar billede terpz Nybegynder
11. januar 2010 - 23:00 #2
Ja vil da nok helt klart anbefale en router hvis du ikke har sådan en, hvis du har et par pc'er der kører via en switch, og direkte i et modem, så vil dette ikke fungere da du kun (åbenbart) har 1 ip tilgængelig fra din udbyder, dette kan en router rette op på :)