Avatar billede ajcmm1 Nybegynder
11. januar 2010 - 21:10 Der er 3 kommentarer

hjælp ! printer via ip ???

Hejsa

Venligst hjælp mig - er ved at blive skør :-)

kan man udskrive på sin printer kun via printerens IP adressen ?
har et hjemme-netværk hvor printeren er tilsluttet routeren sammen med vores stationære computere... men vi har også 2 stk bærbare computere som ikke er i dette netværk men har deres egne usb moden som du kobler op til internettet med..

kan jeg også få disse til at skrive ud ? evt. via printerens IP adr.

Tak & hilsen
Michael
Avatar billede ajcmm1 Nybegynder
11. januar 2010 - 21:12 #1
OK - har vist ikke helt styr på det med point og var lidt fedtet

skal lige finde ud af hvordan jeg ændre dette ?

er jo helt ny herinde

Michael
Avatar billede kasperhy Nybegynder
11. januar 2010 - 21:29 #2
Nej, ikke umiddelbart. I så fald ville alle jo principielt kunne printe til din printer fra en hvilken som helst PC i verden på nettet.

Du kan dog få nogle programmer, som kan lave noget, der kan lave udskrivning over internettet. Men forstår ikke, hvorfor du ikke "bare" smider alle PC'er i huset på samme netværk (Wi-Fi) og deler printeren over netværket. Så er det intet problem.
Avatar billede ajcmm1 Nybegynder
11. januar 2010 - 21:47 #3
Hej igen

ja det kan du jo have ret i er den lette løsning...
men problem er at det trådløse ikke kan nå i hele huset (250 m2)
vi har skam haft trådløs via routeren men det når ikke ud i alle afkroge af huset.

de programmer som du omtaler! er de til at få fat i og er de til at betale for penge ?

Michael